Audi A6 podstoupilo modernizaci. Týká se hlavně motorů

Radek Pecák Radek Pecák
3. 12. 2014 6:29
Kompozitové pružiny, které automobilka montuje do modelu A6 2,0 TDi Ultra, jsou o 40 procent lehčí než ocelové.
Na přídi Audi A6 se změnila světla, maska chladiče i nárazník.
Na přídi Audi A6 se změnila světla, maska chladiče i nárazník. | Foto: Radek Pecák

Změna vzhledu nového Audi A6, které právě přichází na trh ve své modernizované podobě, není příliš velká. Teprve při podrobnějším zkoumání tohoto auta si lze povšimnout nového předního nárazníku, masky chladiče, světel a vzadu třeba jiných koncovek výfuku.

Daleko více se ale tento vůz, který v ČR zaznamenal od roku 1993 již 11 300 registrací, proměnil pod povrchem.

Audi nyní zavádí do prodeje úsporné varianty Ultra. S benzinovým motorem 1,8 TFSI má kombinovanou spotřebu 5,7 litru/100 km, a dieselové variantě 2,0TDi Ultra dokonce na ujetí stejné vzdálenosti postačuje jen 4,2 litru paliva.

Foto: Audi

Zajímavou novinkou je nasazení pružin z kompozitového materiálu vyztuženého skelnými vlákny. Zatím budou (kvůli omezené kapacitě výrobce) montovány jen do verze 2,0 TDi Ultra v karosářské variantě Avant, což je kombi. Tyto pružiny jsou zhruba o čtyřicet procent lehčí než klasické používané ocelové.

Pod kapotu běžných verzí Audi A6, ale i poloterénního A6 Allroad se dostává také nový dvakrát přeplňovaný třílitrový vznětový motor 3,0 bi TDi. Poskytuje maximální výkon 320 koňských sil (235 kW), přičemž kombinovaná spotřeba je 6,2 litru.

Foto: Audi

Nejvýkonnější A6 pohání benzinový turbomotor 3,0 TFSI s výkonem 245 kW (333 koní).

RS6 už stojí skoro tři miliony

Komu tyto verze nestačí, může sáhnout po sportovních verzích S6, do kterých se montuje osmiválcový motor o zdvihovém objemu válců rovné čtyři litry. Uvnitř se skrývá 450 koní.

Vrcholnou variantou pak nadále zůstává nejrychlejší kombík planety Audi RS6 s brutálními 560 koňskými silami.

Ceny modelu Audi A6 začínají na částce 1 043 900. Za tu zákazník získá limuzínu s benzinovým motorem 1,8 TFSI. V sériové výbavě jsou mimo jiné sedmnáctipalcová kovaná kola z lehkých slitin, dvouzónová klimatizace, vysouvací displej navigace, tempomat, multifunkční volant a xenonová světla.

Za verzi Avant se připlácí 67 000 korun. S6 v obou karosářských variantách stojí 1 961 900. Nejdražší je logicky RS6 Avant za 2 809 900 Kč.

 

Právě se děje

před 32 minutami

Patnáctiletá Bartůňková si turnaj v Istanbulu nezahraje

Nikola Bartůňková skončila při své premiéře v kvalifikaci turnaje WTA před branami hlavní soutěže. Na antuce v Istanbulu patnáctiletá Češka v kvalifikačním finále podlehla po dlouhém boji 4:6, 7:5, 3:6 Rusce Anastasii Gasanovové, 181. hráčce žebříčku a přemožitelce Karolíny Plíškové z lednového turnaje v Abú Zabí.

Zdroj: Sport
Další zprávy