Audi RS7 jede závod na okruhu před diváky. Ale bez řidiče

Radek Pecák Radek Pecák
19. 10. 2014 6:42
Technologie v útrobách vozu automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku tají. Autopilot ale má zvládnout zajet podobný čas jako profesionální jezdec.
Technologie zajistí, že vůz dodrží ideální stopu a najde si správné brzdné body.
Technologie zajistí, že vůz dodrží ideální stopu a najde si správné brzdné body. | Foto: Aktuálně.cz

Ostrou premiéru dnes podstoupí vůz Audi RS 7 Piloted Concept, tedy automobil řízený autopilotem.

Jeho úkolem bude v rámci závodního víkendu šampionátu DTM zajet jedno kolo na závodním okruhu Hockenheim.

Jak dopředu informovalo tiskové oddělení automobilky z Ingolstadtu "bezpilotní" Audi RS 7, předpokládá se dosažení času lehce nad hranici dvou minut, což je čas srovnatelný s tím, jaký by se stejným vozem zajel profesionální závodník.

Na rovinkách auto dosáhne rychlosti až 240 kilometrů v hodině.

Za volantem opravdu nikdo není.
Za volantem opravdu nikdo není. | Foto: Audi

Audi detaily technologie, které se uvnitř karosérie nacházejí, zatím tají. Je ale zřejmé, že v autě je přesný přijímač signálu GPS, díky kterému lze v každém okamžiku určit přesnou pozici auta na tomto okruhu. To pak zajistí, že automobil sám zabrzdí na tom správném místě před zatáčkou a naopak začne zrychlovat tam, kde je to žádoucí.

Kromě toho je za čelním sklem instalovaná 3D kamera, která snímá pevné body v okolí závodní trati. To opět zpřesňuje údaj o poloze vozu. V počítači ve voze je samozřejmě nahraná přesná mapa okruhu Hockenheim s ideální závodní stopou.

Audi se vývoji aut bez řidiče, podobně jako všichni důležití konkurenti, věnuje již řadu let. Například už v roce 2010 Audi TT samo vyjelo na vrchol Pikes Peak, kde se jezdí slavný závod do vrchu.  

 

Právě se děje

před 6 minutami

Policie obvinila tři lidi z obecného ohrožení kvůli loňskému úniku fenolu v Děčíně se dvěma oběťmi. Všichni obvinění jsou z firmy, kde látka unikla.

Další zprávy