Levný Aston Martin nikdo nechtěl, teď září s osmiválcem. Podívejte se i na další šílená malá auta

Pokud by auto nemělo rozšířené podběhy, změnu motoru by poznal málokdo.
Aston Martin Cygnet se do prodeje dostal začátkem roku 2011 a šlo o reakci na stále se zpřísňující evropské emisní limity. Britskému výrobci měl minivůz zajistit snížení průměrných flotilových emisí. Proto byla pod kapotou vozu čtyřválcová třináctistovka VVT-i o výkonu 72 kW s manuální nebo bezstupňovou automatickou převodovkou.
Základem Cygnetu byla Toyota iQ - Britové však karoserii i interiér kompletně přepracovali tak, aby odpovídal stylu automobilky. To samozřejmě zvedlo cenu. V říjnu 2011, kdy se vůz dostal i do ČR (původně měl být určen jen lidem, co už nějaký Aston Martin měli nebo mají), začínal na 958 380 korunách. Utrácet navíc bylo možné  za exkluzivní lak či čalounění interiéru.
Vysoká cena ani jistá exkluzivita v segmentu miniaut Cygnetu nepomohla. Místo původně plánovaných 4000 kusů ročně se celosvětově do podzimu roku 2013 prodalo jen několik stovek aut a Aston Martin výrobu raději ukončil. Paradoxně dnes si existující kusy drží cenu a může se stát, že z Cygnetu bude jednou vyhledávaná sběratelská rarita.
A Aston Martin za svůj někdejší propadák dnes již nestydí. Naopak, na Festivalu rychlosti v anglickém Goodwoodu vystavuje jeho patrně nejbrutálnější variantu. Ta má pod kapotou vidlicový osmiválec o objemu 4,7 litru, který původně sloužil v kupé V8 Vantage S.
Foto: Aston Martin
Jan Matoušek Jan Matoušek
13. 7. 2018 16:19
Aston Martin Cygnet byl jako nové auto propadák. Mnozí jej dodnes ani neumí do nabídky britského výrobce zařadit, ti znalejší ví, že jde o Toyotu iQ, ovšem s kompletně přepracovaným zevnějškem i interiérem a vším, co běžný zákazník od Aston Martinu čeká. Tedy až na motor - čtyřválcová třináctistovka je na luxusní auto prostě málo. Jeden z nemnoha majitelů vozu se tento problém rozhodl vyřešit po svém a od divize Q by Aston Martin - Commission si do Cygnetu nechal zabudovat osmiválcový motor.
 

Právě se děje

Aktualizováno před 1 hodinou

V Chrastavě hořela výrobní hala, škoda bude za 100 milionů

Zhruba pět hodin bojovali hasiči s požárem průmyslového objektu v Chrastavě u Liberce. Vpodvečer dostali oheň pod kontrolu. Hasiči vyhlásili nejvyšší stupeň požárního poplachu. Kvůli ohni se evakuovalo asi 100 lidí. Nikdo nebyl zraněn. Škoda byla předběžně odhadnuta na 100 milionů korun. Dohašování skrytých ohnisek potrvá do noci, řekl krajský mluvčí hasičů Jakub Sucharda.

"Bude to dlouhodobá záležitost, hala byla zasažena ve velkém rozsahu," dodal. Podle něj bylo ohněm poškozeno několik tisíc metrů čtverečních. Hořelo v areálu pobočného závodu firmy Grupo Antolin. Požár zasáhl výrobní halu na polyuretanové výrobky společně se sklady. Lidem v okolí město preventivně doporučovalo, aby neotevírali okna.

"Laboratoř z Kamenice nenaměřila zvýšené koncentrace žádných jedovatých látek v ovzduší," uvedl Sucharda. Příčina požáru se bude zjišťovat a vyšetřování podle Suchardy zřejmě potrvá delší dobu. Vyšetřovatel příčin požáru a policisté začnou s šetřením v sobotu po poledni. Kvůli požáru nejezdily odpoledne vlaky na trati mezi Libercem a Chrastavou. Provoz železnice ve zpomaleném režimu byl obnoven navečer.

Zdroj: ČTK
Další zprávy