Jan Matoušek
8. 4. 2018 9:32
Jeremy Clarkson kdysi řekl, že člověk, který nikdy nevlastnil Alfu Romeo, nemůže být pravý petrolhead. Na adresu vozů italské automobilky lze napsat hodně špatného – počínaje kolísavou spolehlivostí a konče špatným dílenským zpracováním. Přesto mají Alfy jen těžko popsatelnou auru, která značku provází prakticky celý život. V následující grafice si můžete přiblížit některé významné modely a milníky z historie automobilky, které lze spatřit ve značkovém muzeu v Arese nedaleko Milána. Jedná se samozřejmě jen o zlomek toho, čím se Alfa Romeo proslavila. Možná to ale bude stačit k ospravedlnění Clarksonova tvrzení.
Začátek nové éry
Ve střední třídě Alfa Romeo až do roku 1997 sázela výhradně na hranaté tvary karosérie. Toho roku ve Frankfurtu totiž Italové nahradili hranatou 155 výrazně zakulacenou 156. Ta se líbila nejen zákazníkům, ale také novinářům a dalším automobilovým odborníkům. Získala tak mimo jiné titul evropské Auto roku 1998 a 2.5litrový šestiválec byl v roce 2000 vyhlášen jako nejlepší motor toho roku. 156 uspěla i v řadě národních anket napříč celým světem a do roku 2007 se jí vyrobilo přes 680 tisíc kusů. Sedan následovalo kombi, později se objevily i sportovní verze GTA a terénní provedení Q4 Crosswagon.