Podle výzkumu nehod, který vede německý autoklub ADAC, by bezpečnosti motorkářů na silnicích velmi prospělo, kdyby byly motocykly vybaveny standardně protiblokovacím systém brzd ABS.
Systém, jehož smyslem je zachování ovladatelnosti vozidla i při prudkém brzdění, se stal standardem v automobilech před několika lety. U motocyklů jde zatím v mnoha případech pouze o příplatkovou položku. Levnější stroje nemohou dostat tento asistenční systém ani za příplatek.
Podle výzkumu ADAC by bylo s ABS možno předejít 21 % všech nehod, do nichž byly zapojeny motocykly. Pokud bychom vzali v úvahu pouze nehody samotných motocyklů, dalo by se s ABS předejít celým 45 % nehod motorkářů.
Podkladem pro tato zjištění byly údaje z nehod, které ADAC vyhodnocuje od roku 2005. Podíl nehod samotných motorek je v Německu velmi vysoký, konkrétně 47 %, zbývajících 53 % nehod představují kolize s ostatními účastníky provozu.
ABS pomáhá především v situacích, kdy motorkář není schopen správně odhadnout vlastnosti povrchu, po kterém jede nebo na kterém se chystá brzdit.