13 statečných proti Dacii Duster. Kdo se podbízí cenou, kdo boduje prostorem a kdo sází na design?

Jan Matoušek Jan Matoušek
25. 1. 2018 14:01
Dacia začátkem letošního roku uvedla na český trh druhou generaci SUV Duster. Ta je pro rumunskou automobilku velmi důležitá, protože v Evropě patří vůz mezi nejpopulárnější ve stále rostoucí kategorii sportovně-užitkových vozů. Jakkoliv se design oproti předchůdci příliš nezměnil a motorová paleta zůstala úplně stejná, nový Duster je modernější. Nabízí například prvky, o nichž si minulý model mohl nechat zdát - automatická klimatizace, panoramatický kamerový systém či bezklíčkové startování. I přes nízkou cenu, startující na 259 900 korunách, to ale Duster nebude mít lehké. V následující grafice se podívejte na třináct konkurentů, s nimiž se bude muset rumunský vůz vypořádat.

Detailní ceník a technické specifikace nové Dacie Duster naleznete pod tímto odkazem.

Foto: Volkswagen

Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan se může pochlubit délkou 4486 mm a rozvorem náprav 2681 mm. Jeho kufr má objem 470 až 1655 litrů, německý výrobce navíc nabízí také prodlouženou sedmimístnou variantu Allspace.

Výběr motorů je u Tiguanu bohatý. Základem je 1.4 TSI o výkonu 82 kW s ručním řazením a pohonem předních kol. Stejnou kombinaci nabízí i silnější verze téhož motoru se 110 kW a vypínáním válců, vedle ní má ale i předokolku s dvouspojkovým automatem DSG nebo manuál s pohonem všech kol. Na vrcholu nabídky stojí dvoulitr TSI o výkonu 132 kW s pohonem všech kol a dvouspojkovým automatem. Dvoulitrové TDI nabízí Volkswagen s 85, 110 nebo 140 kW. Nejslabší verze má jen pohon předních kol a manuální ústrojí, prostřední varianta se dodává s manuálem i dvouspojkovým automatem, přičemž oba je možné kombinovat s pohonem předních i všech kol, a nejsilnější verze má výhradně čtyřkolku s automatem DSG. Špičkou nabídky je dvakrát přeplňovaný turbodiesel 2.0 BiTDI s výkonem 176 kW, automatem DSG a pohonem 4×4.

Na výběr jsou tři výbavy, přičemž modely Comfortline a Highline je možné kombinovat s paketem R-Line. Už základní Comfortline za cenu od 643 900 korun nabízí udržování jízdního pruhu, přednárazový systém s nouzovým brzděním, adaptivní tempomat, parkovací senzory vpředu i vzadu, třízónovou klimatizaci, rádio s MP3 nebo litá kola. Provedení s paketem R-Line pak disponují sportovními prvky exteriéru i interiéru. Ve výbavě se může objevit i digitální přístrojový panel. Nejvyšší ceníková cena za verzi 2.0 BiTDI Highline R-Line je však 1 258 900 korun. Více se o Tiguanu dozvíte zde.

 

Právě se děje

Další zprávy