Nový elektromobil Nissan Leaf je možné ovládat jedním pedálem. Nabízí ale i další technické inovace

Jan Matoušek Jan Matoušek
7. 9. 2017 13:21
Nissan Leaf sice ve své první generaci designem příliš nezabodoval, stal se ale symbolem (nejen) cenově poměrně dostupných elektromobilů. Novináři jej zvolili evropským Autem roku 2011, celosvětově pak jde o nejprodávanější elektromobil. Na tuto metu bude chtít navázat o dost atraktivnější nástupce. Nissan u něj změnil téměř všechno, rozhodně ne pouze design. Elektromotor má vyšší výkon a baterie větší kapacitu pro delší dojezd. Celkově je tak japonské "auto do zásuvky" zase o něco blíže klasickým modelům nižší střední třídy se spalovacím motorem. Nejzásadnější inovace nového Leafu najdete v následující grafice.

Přehled hybridů, plug-in hybridů a elektromobilů na českém trhu najdete pod tímto odkazem.

Foto: Nissan

Automatizované řízení

Dalším důležitým asistenčním prvkem je ProPilot. Ten umožňuje autonomní jízdu vozidla ve zvoleném jízdním pruhu na dálnici. Řidič pouze nastaví rychlost v rozmezí od 30 do 100 km/h a o zbytek už se starají jízdní asistenti. Udržují například bezpečný odstup od vozidla vpředu a dokáží zareagovat na jeho prudké zastavení. Přejíždět z pruhu do pruhu ale Leaf sám zatím nezvládne.

Další systém ProPilot Park dokáže sám podélně i paralelně zaparkovat. Řidič nemusí ani přidávat nebo ubírat plyn. Auto k navigaci na parkovací místo využívá data ze čtyř kamer a dvanácti ultrasonických senzorů.

 

Právě se děje

Další zprávy