Vojtěch Štěpán
26. 11. 2022 7:00
Bez nápadu, málo odvážný a špatně zapadající do panoramatu, říkají někteří architekti o návrhu nového železničního mostu v Praze pod Vyšehradem. Jiní naopak oceňují odkaz na siluetu oblouků stávajícího mostu, řešení lávky pro pěší a cyklisty nebo nové vlakové zastávky na Výtoni. Návrh představila Správa železnic, v mezinárodní soutěži uspěla firma 2T engineering. Stavba má začít v roce 2026.
Ševčík: Staré a nové části mostu se spolu bijí
O něco kritičtější je pedagog a spisovatel Oldřich Ševčík, který se specializuje se na teorii a dějiny architektury. "Zatím neznám inženýrské parametry, neznám posudky. Návrh mě ale trochu zarazil," říká.
"Z odborného pohledu: na mostě bude využito to, co tam bylo z minula. Tedy části, které jsou například z kamene a mají určitou hodnotu. Na to se dává vícečlenná nová konstrukce. To se proti sobě trochu bije," míní.