Jeviště, ateliér nebo terén vystřídal pokoj. Výpovědi vysokoškoláků v době covidu

Zuzana Hronová Zuzana Hronová
4. 4. 2021 17:11
Studují praktické obory, jejichž základem je terén, laboratoř, jeviště, ateliér či filmový plac. Jenže pandemie, lockdown a zavření škol jim převrátily život naruby. Zvláště těm, kteří končí umělecké obory, přinesla současná situace i existenční problémy. Aktuálně.cz přináší osobní výpovědi vysokoškoláků.
Tomáš Hlaváček, student Katedry dokumentární tvorby na pražské FAMU.
Tomáš Hlaváček, student Katedry dokumentární tvorby na pražské FAMU. | Foto: Archiv Tomáše Hlaváčka

Pro kolektivní činnost je lockdown paralyzující

"Ke studiu filmové tvorby neoddělitelně patří ona tvorba, která je v nynějším stavu postižena nejvíce. I u oboru, kterému se sám věnuji, a tím je dokumentaristika. Omezení fyzického kontaktu u kolektivní činnosti, jakou je filmování, je paralyzující. Sám na sobě cítím, jak na nás studenty postupně dopadá silná únava hraničící s letargií. Ona potřebná filmařská akce, děje a pohyby se odmlčely, podněty zeslábly až vymizely. Pokud tedy nemluvím o akci lékařů a úřadů v této době.

Následky vládních nařízení spojené s omezením studia na vysokých školách vedou i k takovým praktickým dopadům, jako je uzavření našeho Studia FAMU, které nám za normálních okolností poskytuje veškeré technické vybavení k tvorbě či disponuje střižnami, mixážními studii a ateliéry," vypráví Tomáš Hlaváček, student třetího ročníku na katedře dokumentární tvorby pražské FAMU.

 

Právě se děje

Další zprávy