Miliony za letní kina i zmrzlinu. Za co utrácely strany v předvolebních kampaních

Tomáš Klézl Tomáš Klézl
11. 1. 2022 16:19
České politické strany v kampaních před loňskými volbami utrácely desítky milionů korun. Vysoké částky dávaly na billboardy a analýzy, ale i méně obvyklé položky - voliče se pokoušely zaujmout jarmarky, knihami či kapesními lupami a píšťalkami. Vyplývá to ze zpráv o financování kampaní, které musely strany odevzdat do pondělní půlnoci. Největší zajímavosti z nich najdete v přehledu Aktuálně.cz.
Předseda KSČM Vojtěch Filip a krajští lídři kandidátek na zahájení předvolební kampaně strany
Předseda KSČM Vojtěch Filip a krajští lídři kandidátek na zahájení předvolební kampaně strany | Foto: ČTK

KSČM: stejné peníze, ale neúspěch

Komunisté za kampaň vydali 31,7 milionu korun, podobně jako ve volbách 2017. Zatímco tehdy dosáhli na sedmiprocentní zisk, loni na podzim poprvé v historii samostatného Česka vypadli ze sněmovny. V kampani vsadili zejména na vlastní volební noviny - celkové náklady na ně překonaly pět milionů korun. Podobně jako SPD investovali komunisté do reklamy v Parlamentních listech, dali za ni 285 tisíc.

 

Právě se děje

Další zprávy