Miliony za letní kina i zmrzlinu. Za co utrácely strany v předvolebních kampaních

Tomáš Klézl Tomáš Klézl
11. 1. 2022 16:19
České politické strany v kampaních před loňskými volbami utrácely desítky milionů korun. Vysoké částky dávaly na billboardy a analýzy, ale i méně obvyklé položky - voliče se pokoušely zaujmout jarmarky, knihami či kapesními lupami a píšťalkami. Vyplývá to ze zpráv o financování kampaní, které musely strany odevzdat do pondělní půlnoci. Největší zajímavosti z nich najdete v přehledu Aktuálně.cz.
Foto: Honza Mudra

ČSSD: šetřilo se na růžích

Růže je symbolem české sociální demokracie, a proto tato květina patří mezi její nejpoužívanější propagační předměty. V předvolební kampani v roce 2017 za ně ČSSD utratila zhruba milion korun. V posledních volbách se ale výdaje na růže značně snížily, podle letošního vyúčtování za ně sociální demokraté dali zhruba jen 80 tisíc korun.

Peníze místo toho ČSSD dala do jiných reklamních předmětů. Například kapesní lupy s potiskem ji vyšly na téměř 34 tisíc.

Strana do kampaně investovala téměř 54,4 milionu korun, tedy asi o 31 milionů méně než před čtyřmi lety, kdy měla vůbec nejdražší kampaň z kandidujících stran. Tehdy získala přes sedm procent, letos se do sněmovny po třech desetiletích nedostala.

 

Právě se děje

Další zprávy