Miliony za letní kina i zmrzlinu. Za co utrácely strany v předvolebních kampaních

Tomáš Klézl Tomáš Klézl
11. 1. 2022 16:19
České politické strany v kampaních před loňskými volbami utrácely desítky milionů korun. Vysoké částky dávaly na billboardy a analýzy, ale i méně obvyklé položky - voliče se pokoušely zaujmout jarmarky, knihami či kapesními lupami a píšťalkami. Vyplývá to ze zpráv o financování kampaní, které musely strany odevzdat do pondělní půlnoci. Největší zajímavosti z nich najdete v přehledu Aktuálně.cz.
Robert Šlachta na setkání se svými příznivci v Ústí nad Orlicí v květnu 2021
Robert Šlachta na setkání se svými příznivci v Ústí nad Orlicí v květnu 2021 | Foto: Radek Bartoníček

Přísaha: práce dobrovolníků

Ačkoli hnutí Přísaha bývalého policisty Roberta Šlachty vzniklo jen krátce před volbami, stihlo si najít mnoho dobrovolníků, kteří se na kampani podíleli. Ti pro hnutí bezúplatně odvedli práci za 11 milionů korun.

Přísaha vynaložila nejvíce peněz na tisk volebních novin a pronájem reklamních ploch. Celkově vynaložila na volby asi 43,8 milionu korun.

(Původně bylo v textu chybně uvedeno, že dobrovolníci byli hnutím Přísaha placeni. Svoji práci ale odvedli bezúplatně. Čtenářům i hnutí Přísaha se za chybu omlouváme.)

 

Právě se děje

Další zprávy