Miliony za letní kina i zmrzlinu. Za co utrácely strany v předvolebních kampaních

Tomáš Klézl Tomáš Klézl
11. 1. 2022 16:19
České politické strany v kampaních před loňskými volbami utrácely desítky milionů korun. Vysoké částky dávaly na billboardy a analýzy, ale i méně obvyklé položky - voliče se pokoušely zaujmout jarmarky, knihami či kapesními lupami a píšťalkami. Vyplývá to ze zpráv o financování kampaní, které musely strany odevzdat do pondělní půlnoci. Největší zajímavosti z nich najdete v přehledu Aktuálně.cz.
Záběry z volebního mítinku strany SPD, který se uskutečnil v Olomouci 21. 8. 2021
Záběry z volebního mítinku strany SPD, který se uskutečnil v Olomouci 21. 8. 2021 | Foto: Tomáš Škoda

SPD: drahý jarmark s levnými potravinami

Svoboda a přímá demokracie Tomia Okamury se snažila získat voliče zejména pořádáním jarmarků, kam je lákala na levné potraviny a pivo za 15 korun. V perspektivě loňské předvolební kampaně šlo o poměrně nákladné akce - jen plánování a organizace stály přes tři miliony, dalších téměř tři sta tisíc šlo na jejich technické zajištění. Na některých jarmarcích vystoupil zpěvák Petr Kolář, interpret hymny SPD. Za zazpívání této písně na několika akcích hnutí si vzal 121 tisíc korun.

Téměř 800 tisíc pak dala strana na akce spojené s kamionem SPďák.

Voliče se SPD snažila oslovit i prostřednictvím médií - a to zejména reklamou v Parlamentních listech. Webu, který se v minulosti objevil na seznamu stránek, jež podle ministerstva vnitra přispívají k šíření dezinformací, dalo hnutí téměř milion a půl za reklamu.

Z méně obvyklých položek zaplatilo SPD 116 tisíc za silikonové náramky. Celkem SPD vynaložilo na kampaň v loňských volbách 75,9 milionu korun.

 

Právě se děje

Další zprávy