reklama
 
 

Finské děti patří k nejchytřejším. Učí se přitom málo a přestávka tu trvá půl hodiny

Neztrapňovat, netrestat, žák se nesmí bát zariskovat Foto: Shutterstock.com

Neztrapňovat, netrestat, žák se nesmí bát zariskovat

S oblibou špatných odpovědí, na nichž se dá látka pěkně vysvětlit, souvisí i snaha vytvořit prostředí, které dá žáku odvahu zariskovat a zkusit odpovědět, i když si není jistý. "Když budeme děti za chybu penalizovat, netroufnou si cokoliv říct," vysvětluje učitelka matematiky Marika Päivärinta-Guinardová. Reakce "Odpověděl jsi špatně" se tu považuje za ztrapňování a ponižování. "Takovéhle věty já v hodině matematiky vůbec nepoužívám. Mnohem lépe se dítě motivuje, pakliže se ho zeptám: 'Jak jsi šel na to ty?' a 'Proč jsi postupoval takto?'. Ve vzájemné diskusi se pak dobereme správného řešení a žák většinou sám odhalí svou chybu."

autor: Zuzana Hronová | 1. 6. 2019 16:12

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama