Které ojetiny jsou nejspolehlivější a kterým se raději vyhnout? Poradí nový žebříček

Jan Matoušek Jan Matoušek
30. 8. 2021 6:02
Na spolehlivost nových i ojetých aut se zaměřují mnohé statistiky a žebříčky. Jeden takový vydává i britský motoristický magazín What Car?, který se zaměřuje na auta až do pěti let stáří. Primárně jsou tedy objektem jeho zájmu ojetiny, data o nich pak sbírá přímo od majitelů. Letos se zeptal více než 16 tisíc z nich a vyšel mu detailní žebříček toho, která auta jsou nejspolehlivější.
Foto: Škoda Auto

Střední třída - Škoda Superb

Lídrem spolehlivosti ve střední třídě je zážehová Škoda Superb se skoro perfektními 99,2 procenta. Opět se méně kazí benzinové než naftové verze, dohromady se největší problémy objevily na karoserii a v provedení interiéru. Britové si však pochvalují, že i když auto nebylo v záruce, Škoda finančně opravy pokryla a auta opravila za jeden den či méně. Mimochodem naftový Superb skončil desátý s hodnocením 93,4 %.

Druhá skončila Kia Optima s hodnocením 98,4 procenta, problematickými se u ní ukázaly výfuk a převodovka nebo spojka. Závady ale pokryla velkorysá sedmiletá záruka. Třetí je benzinové BMW řady 3 aktuální generace, u něhož se nejčastěji vyskytuje problém s elektrickými díly mimo motorový prostor. Dále si majitelé stěžovali i na karoserii, výfuk nebo podvozek.

Na opačném konci žebříčku skončily naftový Jaguar XE, Alfa Romeo Giulia a poslední se umístila končící generace Mercedesu třídy C s naftovým motorem. Ta získala hodnocení 80,9 procenta, přičemž se objevily problémy s baterií nebo motorem a také jeho elektrickými komponenty. Naftová "céčka" se kazí více než benzinová, oprava v některých případech majitele vyšla pěkně draho. Ani opravy Giluie nejsou v leckterých případech levné, nejčastěji se problémy objevují na motoru, brzdách a nemotorové elektrice. U Jaguaru pak zlobí naftový motor.

 

Právě se děje

Další zprávy