Které ojetiny jsou nejspolehlivější a kterým se raději vyhnout? Poradí nový žebříček

Jan Matoušek Jan Matoušek
30. 8. 2021 6:02
Na spolehlivost nových i ojetých aut se zaměřují mnohé statistiky a žebříčky. Jeden takový vydává i britský motoristický magazín What Car?, který se zaměřuje na auta až do pěti let stáří. Primárně jsou tedy objektem jeho zájmu ojetiny, data o nich pak sbírá přímo od majitelů. Letos se zeptal více než 16 tisíc z nich a vyšel mu detailní žebříček toho, která auta jsou nejspolehlivější.
Foto: Dacia

Malá auta - Dacia Sandero

Čekáte na vrcholu žebříčku jen japonská auta? Tak tato premisa už dávno neplatí. A boří ji hned malá auta, kde se na první pozici umístila Dacia Sandero předchozí generace, poprvé představená v roce 2012. Rumunské supermini dosáhlo na plné hodnocení, tedy 100 procent. Jak je to možné? Podle britských řidičů se prostě nekazí, dvě třetiny z majitelů dokonce považují spolehlivost za nejlepší vlastnost levného modelu.

Za Sanderem se umístila minulá generace Hyundai i10, poprvé představená v roce 2013. Ta dosáhla na 99,6 % a opakovaně se nějaká závada vyskytla prakticky jen na řízení. Třetí skončilo Suzuki Swift aktuální generace, které si vysloužilo hodnocení 99,3 %, přičemž problémy se u něj v posledním roce objevily v oblasti klimatizace.

Na opačném konci 17místného žebříčku jsou aktuální generace Seatu Ibiza, Volkswagenu Polo a Fordu Fiesta, který se dostal jen na 74,9 procenta. Více než třetina všech Fiest v průzkumu se pokazila a až 40 procent jich strávilo v servisu déle než týden. Problémy se objevovaly na podvozku, motoru, baterii nebo řízení. U Pola, kde měla závadu skoro polovina aut, se problémy nakupily v oblasti motoru a jeho elektriky, případně klimatizace a interiéru, u Ibizy na karoserii a dále klimatizaci, motoru, nemotorové elektriky nebo převodovce či spojce.

Škoda Fabia skončila celkově třináctá se skóre 91,7 procenta.

 

Právě se děje

Další zprávy