Při havárii letadla společnosti Ethiopian Airlines na cestě z etiopské metropole do keňského hlavního města Nairobi zahynulo všech 157 lidí, kteří byli na palubě.
Jeden stroj Boeing 737 MAX 8 se zřítil už loni v říjnu. Letoun nízkonákladové společnosti Lion Air se 181 pasažéry a osmi členy posádky havaroval po startu z letiště v Jakartě. Nikdo neštěstí nepřežil. Už tato havárie vyvolala obavy o bezpečnost boeingu nové generace.
Příčina říjnové havárie letadla společnosti Lion Air sice nebyla dosud určena, ale indonéští vyšetřovatelé už několik dní po neštěstí letecké společnosti upozornili, že chybná informace z jednoho ze senzorů může způsobit, že letadlo automaticky nakloní příď směrem dolů.
Mnozí odborníci varují před tím, aby se zmíněné nehody předčasně dávaly do souvislosti. Alan Diehl z amerického Národního úřadu pro bezpečnost v dopravě (NTSB) připomněl, že v obou případech se neštěstí odehrálo krátce po vzletu a kolísání vertikální rychlosti po startu etiopského letadla naznačuje možný problém s ovladatelností stroje. Dodal ale, že existuje řada dalších vysvětlení havárie - například problém s motory, chyba pilota, váha nákladu, sabotáž anebo střet s ptáky.
Podle společnosti Boeing je vyšetřovaní v počáteční fázi, a proto není nutné provozovatelům modelu 737 MAX 8 vydávat na základě kusých informací nové pokyny.