Výpravčí, který hrál na mobilu hru a způsobil nehodu v Bavorsku, půjde na tři a půl roku do vězení

ČTK ČTK
5. 12. 2016 11:25
Výpravčí, který zavinil největší železniční nehodu v Bavorsku za více než 40 let, půjde na tři a půl roku do vězení. Německý soud se tak rozhodl pro trest, který leží mezi návrhy obhajoby a obžaloby. Po únorové nehodě zemřelo 12 lidí a devět desítek lidí bylo zraněných. Ke srážce vlaků došlo kvůli nepozornosti výpravčího, který krátce předtím hrál na mobilním telefonu hru.
Záchranáři poblíž místa nehody v Bad Aibling.
Záchranáři poblíž místa nehody v Bad Aibling. | Foto: ČTK

Berlín – Na tři a půl roku do vězení poslal německý soud výpravčího, který v únoru zavinil nejhorší železniční neštěstí v Bavorsku za více než 40 let. Nehoda u obce Bad Aibling si vyžádala 12 mrtvých a téměř 90 zraněných.

Muži, který hrál během služby hru na mobilním telefonu, hrozil až pětiletý trest vězení.

Státní zastupitelství požadovalo pro čtyřicetiletého výpravčího, který se pozůstalým a obětem opakovaně omluvil, trest odnětí svobody ve výši čtyř let. Obhajoba navrhovala podmínečné odsouzení nebo maximálně dvouapůlleté vězení.

Soud v bavorském Traunsteinu, který výpravčího shledal vinným ze zabití a ublížení na zdraví z nedbalosti, se nakonec rozhodl pro trest odnětí svobody, který leží mezi oběma návrhy.

Výpravčí letos 9. února uvolnil dvěma protijedoucím vlakům jednokolejnou trať mezi Holzkirchenem a Rosenheimem, asi 50 kilometrů jihovýchodně od Mnichova. Chyby se podle prokuratury dopustil z nepozornosti, neboť v době krátce před neštěstím hrál fantasy hru Dungeon Hunter 5 na svém telefonu.

Předpisy německých drah přitom používání mobilních telefonů pro soukromé účely během služby zakazují.

Za zásadní chybou následovala další, když výpravčí zmáčknul nesprávné nouzové tlačítko poté, co si svůj prvotní omyl uvědomil. Kvůli tomu se varovný signál nedostal včas k oběma strojvůdcům, kteří pak už nedokázali srážce zabránit.

Během vyšetřování neštěstí, při němž vykolejilo několik vagonů, se také ukázalo, že technické zabezpečení v místě nehody bylo více než 30 let staré.

 

Právě se děje

Další zprávy