Slovenská televize vyjde strany draho. Tak ji bojkotují

Ladislav Bariak ml., Aktuálne.sk
22. 5. 2009 13:24
STV neplní svou veřejnoprávní funkci, stěžují si politici
Ani vládní strana Smer premiéra Roberta Fica vysílat spoty na STV nebude
Ani vládní strana Smer premiéra Roberta Fica vysílat spoty na STV nebude | Foto: Ludvík Hradilek

Bratislava - Na rozdíl od veřejnoprávní České televize, která dle volebního zákona poskytuje 14 hodin televizního času před volbami politickým uskupením zdarma, rozhodla se veřejnoprávní Slovenská televize na předvolební kampani k eurovolbám 5. a 6. června vydělat.

Podle serveru Aktuálne.sk si navíc kladla tak přemrštěné požadavky, že se zde většina politických subjektů se svými předvolebními spoty vůbec neobjeví.

Sto tisíc o půl páté

„Náš spot s Jánem Oravcem měl být původně vysílaný v rámci politického reklamního bloku na STV. Soudruzi se ale zbláznili a požádali o rovných 100 tisíc korun (3320 Eur, 89 tisíc českých korun) za jeden třicetisekundový spot v době směšně nízké sledovanosti o půl páté odpoledne," prohlásil lídr mimoparlamentní strany Sloboda a Solidarita (SaS) Richard Sulík.

Foto: Aktuálně.cz

Ten dále připomíná, že standardní sazba STV je pro tuto denní dobu méně než poloviční.

„Bůhví, co si přitom mysleli, každopádně na tuto 'úžasnou' nabídku nereagovala ani jedna strana. Tolik k tématu veřejnoprávní televize placené z koncesionářských poplatků a našich daní," napsal v e-mailu svým příznivcům.

Podobně smýšlí i místopředseda Slobodného fóra (SF) Mário Lelovský.

"Neveřejnoprávní jednání"

„Mimo to, že nabízejí nepřiměřené cenové podmínky, ve vysílání STV zcela chybí diskuse s kandidáty a diskusní relace k eurovolbám. Jednání STV, která nabízí pouze reklamní prostor, je nepochopitelné a přímo odporuje poslání veřejnoprávní instituce. Takové jednání jen napomáhá nízké účasti, která se při eurovolbách očekává," kritizoval pro Aktuálne.sk chování televize Lelovský.

STV napomáhá nízké účastí ve volbách, říká Lelovský
STV napomáhá nízké účastí ve volbách, říká Lelovský | Foto: Naďa Straková

Rovněž parlamentní strany Smer-sociálna demokracia (Smer-SD), Strana maďarskej koalície (SMK), Ľudová strana - Hnutie za demokratické Slovensko (LS-HZDS) a Kresťanskodemokratické hnutie (KDH) o televizních spotech na STV neuvažují. Jedinou stranou zastoupenou ve slovenském zákonodárném sboru, která uvedení klipu v reklamním čase nevylučuje, je Slovenská národná strana (SNS).

Důvody svého jednání STV Aktuálne.sk nevysvětlila. Pokud se slovenské strany rozhodnou využít reklamního času komerčních stanic TV Markíza a TV JOJ, dostanou podle zástupců těchto televizí standardní podmínky. 

 

Právě se děje

Další zprávy