Ode dneška jsou nové kamerové systémy v provozu ve spolkové zemi Hesensko, v prostoru Frankfurtu nad Mohanem, Wiesbadenu nebo Kasselu.
Například v největší německé zemi Bavorsku však systém funguje už od poloviny loňského roku.
Systém versus ochrana dat
Ostatní spolkové země zatím mají pochybnosti, zda elektronické pátrání není v rozporu s ochranou dat. Přístroje totiž zachycují poznávací značky všech projíždějících aut a rychle vyhodnocují, zda nefigurují v databázích Německa nebo Evropské unie. Vzápětí mohou vozidla zastavit policejní hlídky.
Hesenský policejní prezident Norbert Nedela si slibuje, že se ročně tímto způsobem odhalí kolem 2000 hledaných aut. V Bavorsku se za první půlrok fungování systému zachytilo 1500 pohřešovaných vozidel.
"Je to vynikající krok k modernímu boji s kriminalitou," pochvaluje si hesenský ministr vnitra Volker Bouffier vzhledem k tranzitní poloze své země. "Máme zkušenost, že pachatelé často využívají náš frekventovaný dopravní prostor."
Hesenská policie zatím nasazuje devět mobilních čtecích přístrojů. Jejich trvalé využití na konkrétních místech je ovšem rovněž možné.
Technika není neomylná
Policie zároveň připouští, že se technika v testech nezřídka mýlila. Systém totiž není schopen zcela přesně rozlišovat ty značky, které se velmi podobají. Když policisté dostanou od čtecích radarů echo, pak musejí situaci sami rychle vyhodnotit a čísla porovnat.
Údaje o vozidlech, která nejsou zanesena v rejstřících jako hledaná, se musejí kvůli ochraně dat okamžitě smazat.
Jen v Hesensku se momentálně pátrá po 40 tisících aut, v celém Německu po půl milionu. Schengenská databáze Evropské unie registruje asi dva miliony hledaných aut.