Záplatovat silnice lze i v zimě. Díky novému stroji

ČTK ČTK
18. 2. 2011 9:53
Stroj Silkot vykonává tyto práce až do minus pěti stupňů Celsia
Foto: Radek Pecák

Zlín - Silničáři ze Zlínského kraje používají k opravě výtluků na silnicích druhé a třetí třídy novou technologii. Dosud se výtluky opravovaly trvanlivějším způsobem až na jaře, ale zařízení Silkot tyto práce vykonává i při teplotách až do minus pěti stupňů Celsia.

Stroj zahřeje vozovku a zaplní otvor recyklátem předehřátým v zásobníku na teplotu 160 stupňů Celsia. Následně je materiál zaválcován. Vlivem tepla by se měl recyklát lépe spojit s původní rozehřátou silnicí a takto opravené místo by mělo vydržet podstatně déle než výtluky opravované studenou směsí.

"Tuto zimu chceme na opravy se strojem Silkot vynaložit asi 300 000 korun," sdělil provozně-technický náměstek Ředitelství silnic Zlínského kraje Radek Berecka.

Ve Zlínském kraji nabízejí tyto opravy výtluků dvě firmy. "Zkoušíme tuto metodu na několika místech v našem kraji letos poprvé. Budeme takto opravená místa sledovat, abychom si ověřili, jaká je skutečná životnost těchto oprav," uvedl ředitel ŘSZK Bronislav Malý.

ŘSZK za veškeré letní vysprávky vozovek zaplatí v tomto roce přibližně 50 milionů korun.

Během letošní zimy se několik motoristů zajímalo o možnost získat náhradu škody za poškození vozidla při najetí do neoznačeného hlubokého výtluku.

"Většina žádostí o odškodnění má bohužel vážné nedostatky. Chybí například přesná lokalizace místa, chybějí protokoly policie. Kompletní žádosti se předávají k rozhodnutí, pokud jde o krajské silnice, orgánům Zlínského kraje," uvedl Berecka s tím, že loni kraj neuznal náhradu ani jedné takové škody.

 

Právě se děje

Další zprávy