Na Masarykově nádraží vykolejil vlak, provoz už je obnoven

Foto: Na nádraží v Praze nedobrzdil vlak, vjel do nástupiště
Na pražském Masarykově nádraží vykolejil vlak.
Jeden z pražských dopravních uzlů je kvůli tomu uzavřen a desítky spojů musí vyjíždět z jiných pražských nádraží.
Jednotlivé vlaky mohu mít zpoždění až desítky minut, protože zorganizovat vlakovou dopravu v Praze je po nehodě problematické.
Místo pro vlaky, které běžně zajíždějí na Masarykovo nádraží, se ale daří najít.
Foto: Drážní inspekce
Domácí ČTK Tereza Hrabinová, Domácí, ČTK
Aktualizováno 15. 7. 2015 16:03
Před desátou hodinou se nádraží otevřelo, vlaky začaly jezdit kolem 15:00.

Praha - Na pražském Masarykově nádraží vykolejil vlak. Jeden z pražských dopravních uzlů byl kvůli tomu několik hodin uzavřen, desítky spojů musely vyjíždět z jiných pražských stanovišť.

Nádraží se otevřelo krátce před 10. hodinou, kolem 15. hodiny se všechny vlaky vrátily na své koleje.

Beton se rozletěl po celé hale

Nehoda se stala před půlnocí. Vlak z Českého Brodu při zastavování nedobrzdil, prorazil zarážedlo a vjel zhruba dvacet metrů přímo do nástupiště v hale. Beton ze zarážedla se při nehodě roztříštil a rozletěl po celé vstupní hale.

Odkud a kam jezdily vlaky

  • Cestující jedoucí ve směru na Kladno a Rakovník museli odjíždět z dejvického nádraží, kde rovněž končily vlaky jedoucí z téhož směru.
  • Ze směru od Kolína a Lysé nad Labem končily vlaky ve Vysočanech, odkud též na Kolín vlaky vyjížděly.
  • Třetím náhradním nádražím byly Holešovice, odkud jely vlaky na Vraňany.
  • Průběžně aktualizované informace jsou k dispozici na WEBU ČESKÝCH DRAH

Při nehodě se zranili tři lidé, dvěma z nich záchranáři na místě ošetřili zhmožděniny a povrchové tržné rány.

Čtyřiačtyřicetiletého muže odvezli s úrazem nohou do nemocnice Na Františku. Ve vlaku bylo patnáct cestujících.

"Příčinu stále zjišťujeme. Nemůžeme vyloučit jak selhání strojvedoucího, tak technickou závadu. Bude potřeba provést komisionální prohlídku, její výsledek bude znám nejdříve příští týden," řekl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Škoda je podle něj vyčíslena na 4,2 milionu korun, může ale ještě stoupat.

Soupravu City Elefant se podařilo kolem osmé hodiny ráno vrátit zpátky na koleje, bylo to komplikovanější, než se původně očekávalo.

Obnovení provozu se posouvá

Podle prvních předpokladů měl být provoz na nádraží obnoven okolo 09:00, což se kvůli komplikovanějšímu odklízení následků nehody nestalo.

Kolem 10:00 mluvčí Českých drah Radek Joklík uvedl, že první vlaky přijedou na nádraží od Kladna a Rakovníka na šestou a sedmou kolej, které už byly zprovozněny.

"Předpokládáme, že před polednem se provoz začne pomalu obnovovat, odpoledne se stabilizuje a hlavní odpolední špička by měla probíhat už podle jízdního řádu," uvedl Joklík.

Provoz se měl původně začít obnovovat už ve 12:15, poté ČD vše o hodinu posunuly a znovu pak předpokládaly zprovoznění až ve 14:15.

"V tuto chvíli již máme na Masarykově nádraží k dispozici všech 7 kolejí a probíhá postupné obnovení provozu. Budeme se snažit, aby se veškeré spoje vrátily na Masarykovo nádraží do patnácté hodiny odpolední," řekl krátce po 14. hodině Joklík. Vlaky se pak skutečně rozjely kolem 15:00.

Již dopoledne nevyloučil, že jednotlivé vlaky mohu mít zpoždění až desítky minut, protože zorganizovat vlakovou dopravu v Praze je po nehodě problematické.

Místo pro vlaky, které běžně zajíždějí na Masarykovo nádraží, se ale daří najít. Výjimkou jsou rychlíky na České Budějovice, které začínaly a končily jízdu na Hlavním nádraží namísto Holešovic.

Foto: Drážní inspekce

Lidé mohli k cestě na jiné pražské nádraží využít městskou hromadnou dopravu, dopravní podnik jim uznával platnou jízdenku Českých drah.

Příčina není jasná

Kolem stánku, před nímž se vlak zastavil, postávaly celé dopoledne hloučky lidí, které odklízení následků nehody sledovaly.

“Neumím si to vysvětlit jinak, než že strojvedoucího přepadl mikrospánek nebo nějaká momentální srdeční nevolnost, pak bych to považovala za jeho osobní tragédii. Zaplaťpámbů, že se to událo v noci a není víc zraněných,” řekla Aktuálně.cz například bývalá zaměstnankyně ČD Olga Králová.

“Přišla jsem se podívat, jak to tady vypadá, a zjistila, jestli to třeba nemůže vést k celkovému uzavření nádraží. Myslím, že by měli postavit delší zarážky k brzdění,” dodala také cestující Renata Vajdlichová.

Podobná nehoda se stala na Smíchově

Kusé koleje, které končí zarážedlem, jsou v Česku třeba na části kolejí na pražském smíchovském nebo brněnském hlavním nádraží. Zastavování na nich i jinde ve stanici se řídí předpisy. "Je dáno, jakým způsobem strojvedoucí má brzdit, jakou rychlostí má jezdit při příjezdu do stanice," uvedl Joklík.

Podobná nehoda se stala loni v srpnu právě na nádraží Praha-Smíchov. Osobní vlak tam projel návěstidlo a narazil do zarážedla slepé koleje. Lehce se zranily tři ženy. Škoda na vlaku činila 80 000 korun, na trati 100 000 korun.

 

Právě se děje

Další zprávy