Vykolejený vlak nezastavil brzdicí systém, selhání se šetří

ČTK ČTK
15. 7. 2015 13:48
Drážní inspekce zjišťuje, zda systém automatického vedení vlaku byl v činnosti, nebo jestli strojvedoucí tuto funkci například omylem nevypnul, nebo zda vlaku například nepřestaly fungovat brzdy.
Vykolejený vlak na Masarykově nádraží
Vykolejený vlak na Masarykově nádraží | Foto: Drážní inspekce

Praha - Nehodě vlaku na pražském Masarykově nádraží měl předejít systém takzvaného automatického vedení vlaku, který dokáže sám zastavit vlak na nádraží s přesností na několik desítek centimetrů.

Proč nehodě nezabránil, se nyní prověřuje. Řekl to Marek Illiaš, mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), která je správcem kolejí. Vlak z Českého Brodu v úterý před půlnocí nedobrzdil a vjel do haly Masarykova nádraží. Při nehodě se lehce zranili tři lidé.

"Hledáme příčinu, jestli byla vina na straně lidského činitele, nebo zdali selhalo technické staniční zařízení," uvedl Illiaš. Nehodu vyšetřuje Drážní inspekce.

Předně se musí zjistit, zda systém automatického vedení vlaku byl v činnosti, nebo jestli strojvedoucí tuto funkci například omylem nevypnul, nebo zda vlaku například nepřestaly fungovat brzdy.

Celková výše škod způsobených nehodou se podle předběžného odhadu vyšplhala na 4,2 milionu korun. Výsledek šetření, co nehodu způsobilo, bude podle mluvčího Drážní inspekce Martina Drápala znám nejdříve příští týden.

Podobná nehoda se stala loni v srpnu na nádraží Praha-Smíchov. Osobní vlak tam projel návěstidlo a narazil do zarážedla slepé koleje. Lehce se zranily tři ženy. Škoda na vlaku činila 80 tisíc korun, na trati 100 tisíc Kč.

 

Právě se děje

Další zprávy