Policie obvinila další dva lidi z uplácení ředitele liberecké nemocnice Nečesaného

ČTK ČTK
2. 8. 2016 8:39
V případu údajné korupce spojené s ředitelem liberecké nemocnice Luďka Nečesaného začala policie stíhat další dvě osoby. Podle informací serveru Lidovky.cz jde o osoby ze zdravotnických firem, od kterých měl Nečesaný inkasovat peníze.
Ředitel liberecké nemocnice Luděk Nečesaný.
Ředitel liberecké nemocnice Luděk Nečesaný. | Foto: ČTK

Liberec - Policie začala stíhat další dvě osoby spojené s možným uplácením ředitele liberecké nemocnice Luďka Nečesaného. Jde o osoby ze zdravotnických firem, od kterých měl Nečesaný inkasovat peníze, píše server Lidovky.cz.

"Nově jsme zahájili trestní stíhání dalších dvou osob, jejich jednání je kvalifikováno jako zločin podplácení,“ řekl serveru dozorující státní zástupce Lukáš Otipka. Hrozí jim až šest let vězení.

Obvinění z přijímání úplatků si Nečesaný vyslechl loni v červnu. Spolu s ním začala policie stíhat i jeho manželku Šárku, a to pro legalizaci výnosů z trestné činnosti. Případ souvisí s údajným předražením zdravotnických zakázek za vybavení kardiocentra a traumacentra v liberecké nemocnici za 239 milionů korun. Týká se zakázek z let 2008 až 2009. Modernizace oddělení měla být předražena o 24 milionů. Na základě účelově fakturovaných služeb měla společnost Sarmed, kterou v tu dobu vedla právě Nečesaného manželka Šárka, inkasovat peníze. Podle policie šlo o úplatky.

Nečesaný od počátku obvinění odmítá. Poukazoval i na to, že policie dosud neobvinila nikoho, kdo by mu měl dát úplatek. O obvinění dalších osob nic neví. "Po roce a čtvrt už je to ale docela na místě. Doposud mi nikdo nekonkretizoval, co jsem měl provést, natož s kým. Jestli se toto z nového obvinění dozvím, tak se na to velmi těším," uvedl pro server Nečesaný.

 

Právě se děje

před 21 minutami

Írán zatkl opozičního novináře Zama, spolupracoval podle něj se zahraničními tajnými službami

Íránské revoluční gardy oznámily, že zatkly íránského novináře Rúholláha Zama, který využíval komunikační aplikaci, aby posílil disent. Informoval o tom zpravodajský web BBC. Zam žil podle médií v exilu v Paříži. Okolnosti jeho zadržení jsou nejasné.

Šestačtyřicetiletý Zam, který je synem reformního duchovního Mohammada Alího Zama, byl podle revolučních gard dopraven do Íránu v rámci komplikované tajné operace. O jeho zatčení informovala íránská státní televize s tím, že krok představuje vítězství nad západními tajnými službami. Podle revolučních gard dostával novinář pokyny a ochranu od zpravodajských služeb Francie, Spojených států a Izraele. Jeho zadržení íránské úřady připsaly moderním a inovativním technikám, který byly využity k "oklamání" zahraničních tajných služeb.

Zam v minulosti odmítl, že by spolupracoval se zahraničními zpravodajskými službami. Novinář spravoval populární protivládní zpravodajský kanál Amadnews, kterému íránské úřady připisují podněcování protestů v letech 2017-2018 po sporných prezidentských volbách. Web sdílel videa z protestů, nelichotivé informace o íránských politicích a na šifrované komunikační aplikaci Telegram měl web 1,4 milionu sledujících. Íránské úřady uvedly, že kanál podněcoval násilné povstání, a následně jej zablokovaly. Později ale web začal fungovat pod jiným názvem.

Zdroj: ČTK
Další zprávy