reklama
 
 

Boj o voliče si žádá své. Třeba "vyžehlené" politiky

13. 10. 2010 11:30
O bělostných předvolebních zubech Přemysla Sobotky

Liberec - Jako ženy a muži dvou tváří vystupují v Libereckém kraji v předvolební kampani mnozí kandidáti do městských zastupitelstev i do Senátu.

"Vyžehlené" portréty politiků na venkovních reklamních plochách se většinou výrazně liší od jejich skutečné podoby.

Výjimkou není ani předseda Senátu Přemysl Sobotka (ODS).

Na billboardech a plakátech rozesetých po Liberci se šestašedesátiletý lékař zeširoka směje a na voliče svítí sádrově bílým chrupem.

Bílé zuby? Práce grafika

Na titulní straně volebního magazínu ODS, který dostali obyvatelé do poštovních stránek, jsou ale Sobotkovy zuby mírně žluté. "Těší mně, že se někdo zajímá i o takové detaily kampaně," reagoval Sobotka na dotaz, jak dosáhl takové bělosti zubů.

"O své zuby se starám a mám dobrého zubaře. Jejich bílá barva na billboardech vyšla po počítačové úpravě. Retuše svých portrétů v předvolebních materiálech jsem zakázal," upozornil.

Do domácností na Liberecku dorazily v poslední době další dvoje volební noviny s předvolební reklamou pro Sobotku. Bez sádrově bílého chrupu. Také jeho obličej ve volebních novinách je jiný. Barva Sobotkových tváří není zdaleka tak dokonale jednolitá jako na billboardech a plakátech.

Sobotka se na plakátu směje vedle vzkazu - Vaše důvěra je pro mne závazkem. Na úsměv sází i ve všech předvolebních novinách. Za velmi důležité při vizuální kampani považuje oči. "Když v nich někdo nemá ten správný výraz, ztrácí šanci u mnoha lidí šanci. Hodně si toho všímají ženy," podělil se předseda Senátu o svou zkušenost z dlouhodobého účinkování ve vrcholné politice.

Vážný Eichler, růžový Kittner, přísná Rosenbergová

Pravděpodobně největší Sobotkův soupeř v zápolení o senátorské křeslo - liberecký hejtman Stanislav Eichler (ČSSD) - má na převolebních plakátech zuby schované, což odpovídá vážnému výrazu, kterým doprovází svou výzvu: "Nestačí jenom nadávat. Volte do Senátu 15. a 16. října".

Sobotkův stranický kolega, liberecký primátor Jiří Kittner, poodhaluje na předvolebních billboardech i na volebním letáku zuby jen velmi málo.

Na billboardech s oznámením "Ještěd nevzdáme" však ukazuje ve srovnání se Sobotkou svou přirozenou barvou tváří - tedy růžovou jak pivoňka. Zato na volebním letáku vyvedl grafik lídra ODS ve stotisícovém Liberci spíše dožluta.

Primátorovu soupeřku Martinu Rosenbergovou (ČSSD a sebevědomý slogan Liberec volí Martinu) zdobí na volebním plakátu oranžové srdíčko nad levým ňadrem. A svým dokonalým zjevem připomíná panenku Barbie. Rty má však k sobě přísně stažené.

Všechno je to v "Jistě, pane premiére"

O tom, jak významný je vzhled politiků pro úspěšné tažení za hlasy voličů, se už před 20 lety rozepsali britští autoři Jonathan Lynn a Antony Jay. A to ve své kultovní knize "Jistě, pane premiére". Jim Hacker v ní popisuje schůzku se svými poradci před televizním vystoupením:

Godfrey se ale zeptal Fiony, jestli nemá ještě nějaké další potíže, a ujistil mě, že je to všechno v mém vlastním zájmu: čím lépe, budu vypadat na obrazovce, tím větší šanci budu mít zvítězit v dalších volbách. To má samozřejmě pravdu.

"Jsou tu samozřejmě ty zuby," řekla Fiona a otočila se ke mně. "Pane premiére, můžete se prosím, usmát?" Usmál jsem se. Zasmušile na mě zírali. Pak si Godfrey povzdechl. "No jo," konstatoval zkormouceně a pomalu přešel k mému stolu. "Pane premiére, co kdybyste navštívil nějakého dobrého zubaře?"

autor: Miloslav Lubas | 13. 10. 2010 11:30

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama

    Liberecký kraj

    reklama
    reklama
    reklama