reklama
 
 

Známe Nejlepší banku a pojišťovnu roku. Projděte si výsledky soutěže

8. 9. 2015 13:30
ČSOB získala cenu Nejlepší banka v sedmém ročníku soutěže Hospodářských novin. Soutěž Nejlepší pojišťovna 2015 pak má dva vítěze. V kategorii životní pojištění obhájila loňské prvenství Komerční pojišťovna, v neživotním pojištění vyhrála Allianz. Pořadí vychází z výzkumu, který provádí společnost Datank. Klientsky nejpřívětivější bankou se hlavně díky levným účtům stala Raiffeisenbank, těsně před Equa bank, která zvítězila v kategorii Nejnižší náklady na běžný účet.

Praha – Cenu Hospodářských novin v sedmém ročníku výzkumu Nejlepší banka získala ČSOB. Soutěž Nejlepší pojišťovna 2015 pak má dva vítěze. V kategorii životní pojištění obhájila loňské prvenství Komerční pojišťovna, v neživotním pojištění vyhrála Allianz.

Pořadí bank a pojišťoven vychází z výzkumu, který provádí společnost Datank. Využívá rozsáhlý soubor údajů, jež její analytici získali v letošním prvním pololetí. V případě bank vycházejí zejména z nákladů na vedení účtu, poplatků, úroků na spořicích účtech a termínovaných vkladech, ale i úročení hypoték a spotřebitelských úvěrů. U pojistných produktů hrála roli nákladovost pojišťovny, respektive výše pojistného. Významné hodnoticí kritérium představuje šíře nabízených produktů. Součástí průzkumu je i způsob, jak finanční ústavy komunikují s klienty, a jejich dostupnost.

Nejlepší banka 2015:

Pořadí a banka Hodnocení
1. ČSOB 70,4 %
2. Komerční banka 69,2 %
3. Raiffeisenbank 68,3 %
4. UniCredit Bank 68,2 %
5. Česká spořitelna 66 %

Nejlepší životní pojišťovna 2015:

Pořadí Hodnocení
1. Komerční pojišťovna 61,5 %
2. Česká pojišťovna 60 %
3. ČSOB Pojišťovna 60 %
4. Uniqa pojišťovna 59 %
5. Generali Pojišťovna 58,5 %

Nejlepší neživotní pojišťovna:

Pořadí Hodnocení
1. Allianz pojišťovna 75,7 %
2. Kooperativa pojišťovna 75,3 %
3. ČPP 74 %
4. Česká pojišťovna 70,1 %
5. ČSOB Pojišťovna 69,1 %

Podkladem pro hodnocení byly výroční zprávy finančních institucí, sazebníky na webu a online kalkulačky. Řadu kritérií zjišťovali hodnotitelé telefonicky nebo na pobočkách bank či pojišťoven. Součástí výzkumu byl i takzvaný mystery shopping, sloužící například k zjištění úroků u hypoték nebo ověření, jakým způsobem pracovníci poboček komunikují s klienty a jak kvalitně a rychle jsou jim schopni poradit.

Posuzovaná kritéria pomáhala stanovit veřejnost v telefonickém průzkumu. Váhu jednotlivých kritérií ale navrhovaly samy banky. Za nejdůležitější položku znovu zvolily náklady na účet. Roste ale význam komunikace.

Klientsky nejpřívětivější bankou se hlavně díky levným účtům stala Raiffeisenbank, těsně před Equa bank, která zvítězila v kategorii Nejnižší náklady na běžný účet.

Klientsky nejpřívětivější banka:

Pořadí a banka Hodnocení
1. Raiffeisenbank 72 %
2. Equa bank 71,8 %
3. Sberbank 69,7 %
4. Poštovní spořitelna 66,9 %
5. Zuno Bank 66,3 %

Klientsky nejpřívětivější životní pojišťovna:

Pořadí Hodnocení
1. Komerční pojišťovna 75,1 %
2. Generali Pojišťovna 69,7 %
3. Uniqa pojišťovna 69,0 %
4. Česká pojišťovna 65,0 %
5. ČSOB Pojišťovna 61,0 %

Klientsky nejpřívětivější neživotní pojišťovna:

Pořadí Hodnocení
1. ČSOB Pojišťovna 81,1 %
2. ČPP 79,8 %
3. Česká pojišťovna 77,0 %
4. Generali Pojišťovna 75,8 %
5. Kooperativa pojišťovna 74,6 %

autor: Ekonomika | 8. 9. 2015 13:30

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama