Supermarkety Billa nabídnou vlastní biopotraviny

djl
20. 3. 2008 18:03
Loni Češi nakoupili bio za 1,2 miliardy korun
Foto: Ondřej Besperát

Praha - Supermarkety Billa a Delvita nabídnou v celkem brzké době vlastní značku biopotravin.

V současné době v tuzemských obchodech nabízí výrobky značky Ja! Natürlich (Ano! Přirozeně), kterou Billa zavedla v Rakousku již před 15 lety.

Česká značka biopotravin, kterou Billa nabídne, má být její obdobou. Firma již údajně oslovuje společnosti, které by jí měly biopotraviny dodávat.

"Bio má dnes zelenou, stává se trendem i v Česku. Billa už sice pět let nabízí biopotraviny, ale zatím převážně z dovozu. Nyní bychom rádi následovali příklad rakouské Billy, která bio zakládala s regionálními výrobci," uvedla manažerka BIO projektu společnosti Billa na semináři o biopotravinách v sídle libereckého Krajského úřadu.

Jednou z prvních firem, se kterou pravděpodobně Billa uzavře kontrakt na dodávky biopotravin, je Mlékárna Příšovice. Její zástupce Jiří Tůma vidí výhodu v tom, že mlékárna již dvanáct let spolupracuje s řetězcem Delvita, který před nedávnem Billa koupila.

"Naše mlékárna není schopna existence bez velkého partnera, Billa pro nás představuje stabilitu, garanci cenovou i odbytovou. Navíc bio výrobky jsou pro nás výzvou,"řekl na semináři Tůma.

Z biopotravin velký byznys

Vývoj na českém trhu v podstatě se zpožděním kopíruje vývoj na trzích v západní Evropě, kde již biopotraviny mají největší boom za sebou.

Jen za minulý rok se počet výrobců biopotravin zvýšil o více než třetinu. Přibylo jich sto, přičemž celkový počet na konci minulého roku byl 253.

Ještě výrazněji roste objem peněz, který Češi za biopotraviny utratili. Zatímco v roce 2006 to bylo 790 milionů korun, loni za ně utratili již 1,2 miliardy korun.

Vzrůstu popularity výrobků ekologického zemědělství mezi zákazníky se velmi rychle začaly přizpůsobovat řetězce hypermarketů a supermarketů. 

 

Právě se děje

Další zprávy