Prazdroj zdraží pivo v lahvích a plechovkách. Cenu čepovaných piv nezmění

ČTK ČTK
Aktualizováno 4. 9. 2017 16:40
Největší tuzemský pivovar zvýší ceny lahvového a plechovkového piva v průměru o 3,1 procenta. Čepovaná piva pro hospody a restaurace nezdraží. Ostatní pivovary zatím o zdražování nehovoří, ale do budoucna ho nevylučují.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Jakub Plíhal

Praha, Plzeň - Plzeňský Prazdroj od 1. října zvýší ceny lahvového a plechovkového piva v průměru o 3,1 procenta. Zdražení se týká všech značek - Pilsner Urquellu, Gambrinusu, Radegastu i Velkopopovického Kozla. Čepovaná piva pro hospody a restaurace nezdraží.

Informace, které ČTK zjistila z okruhu obchodního řetězců, potvrdila mluvčí největšího českého pivovaru Jitka Němečková. Jeho zdražení v minulých letech kopírovala většina českých pivovarů. Nyní však o konkrétním zdražování nehovoří, ale ani ho do budoucna nevylučují.

Prazdroj zvýšil ceny naposledy loni v říjnu o 3,2 procenta. Letošní zdražení zdůvodňuje růstem nákladů na výrobu, balení a distribuci. Z poslední doby je to například zdražení hliníku, které se dotýká stále populárnějšího balení do plechovek.

Ceny piva pro restaurace, tedy v tancích a sudech, letos Prazdroj nechává beze změn. "Věříme, že tím podpoříme českou pivní kulturu a provozovatele hospod a restaurací, kteří se v posledních měsících museli vyrovnat s významnými změnami kvůli řadě nových regulatorních opatření," uvedla Němečková. Prazdroj podle ní silně vnímá, nakolik letos na restaurace a hospody dopadají opatření typu EET a zákaz kouření.

Marketingový ředitel Heineken ČR dnes sdělil, že jako trojka na trhu Heineken pozorně sleduje cenovou strategii klíčových hráčů na trhu. "Jakým způsobem zareagujeme na ohlášené zvyšování cen ze strany Asahi, bude předmětem jednání našeho managementu. Jeho rozhodnutí nebudeme v této chvíli předjímat," uvedl. Podle něj zvýšení ceníkových cen ještě nevypovídá o reálném zvýšení cen za produkty v obchodech. "Důležitou součástí cenové strategie je i četnost promočních akcí a hloubka slev," dodal.

"Vždy přemýšlíme, co uděláme s cenami. Ale pokud je mi známo, teď zdražení oznamovat nebudeme. Nevylučuji, že se to v následujících týdnech nebo měsících nestane, k úpravám dochází průběžně," řekl  ředitel marketingu skupiny Pivovary Lobkowicz Group Jan Novák. Podle mluvčího Budějovického Budvaru Petra Samce má pivovar v majetku státu nezávislou cenovou politiku. "O případných změnách cen vždy nejprve informujeme naše obchodní partnery," dodal Samec.

Obdobně reagovaly i Pivovary Staropramen, které u případné změny cen svých produktů chtějí nejdřív informovat obchodní partnery přímou cestou, a nikoli přes média. "Společnost Pivovary Staropramen k případné úpravě cen svých výrobků přistupuje vždy na základě vlastní analýzy nákladů a dalších vstupů, ne na základě cenové politiky konkurence," sdělila mluvčí Denisa Mylbachrová.

Prazdroj loni prodal v ČR a v cizině téměř 11 milionů hektolitrů piva, o necelý milion hektolitrů víc než v roce 2015. Vývoz Pilsneru Urquell vzrostl meziročně o deset procent na 970 000 hektolitrů.

Agentura Bloomberg na konci srpna uvedla, že, ceny průmyslových kovů včetně hliníku na londýnské burze rostly již sedmým týdnem za sebou. Je to nejdelší růst od roku 2006, kdy se ceny zvyšovaly devět týdnů za sebou. Investoři kupují hliník kvůli obavám, že opatření Číny, která mají snížit kapacitu a zpřísnit ekologické kontroly, omezí nabídku. Hliník byl nejdražší od února 2013 a zažil letos nejvyšší růst z šesti průmyslových kovů. Od začátku roku cena hliníku vzrostla o 24 procent.

 

Právě se děje

Další zprávy