Košíky s čísly, ochranka i aplikace. Podívejte se, jak obchody zvládají počítání lidí

Pavla Adamcová Kuni Nguyenová Pavla Adamcová, Kuni Nguyenová
Aktualizováno 18. 11. 2020 15:27
V pandemii začala platit nová omezení při nákupu. Od středy musí mít každý zákazník pro sebe 15 metrů čtverečních. Prodejci musí nově řídit fronty uvnitř i před obchody a hlídat dodržování dvoumetrových rozestupů mezi lidmi. Pro obchody jde o novou situaci, kterou se snaží řešit ochrankou, omezením počtu košíků a vozíků či počítáním lidí přes aplikaci. Podívejte se, jak to zvládají.
Zákazník si bere očíslovaný nákupní vozík před hypermarketem v Ústí nad Labem.
Zákazník si bere očíslovaný nákupní vozík před hypermarketem v Ústí nad Labem. | Foto: ČTK/ Ondřej Hájek

Sázka na ochranku

Situaci před většinou obchodů pomáhá monitorovat a zajišťovat ochranka. "Zároveň jsme vyčlenili jednoho pracovníka bezpečnostní agentury, aby korigoval a zajišťoval situaci venku před prodejnou, kde mohou vznikat fronty," dodává například za Kaufland Maierl.

V současné době je podle ní provoz na prodejnách bez větších komplikacích. "V individuálních případech operativně řešíme výjimky během nakupování, které nebyly zahrnuty ve vládním usnesení, například nakupování v páru, osoby se ZTP, maminky s kočárkem a dětmi," říká mluvčí.

 

Právě se děje

Další zprávy