Košíky s čísly, ochranka i aplikace. Podívejte se, jak obchody zvládají počítání lidí

Pavla Adamcová Kuni Nguyenová Pavla Adamcová, Kuni Nguyenová
Aktualizováno 18. 11. 2020 15:27
V pandemii začala platit nová omezení při nákupu. Od středy musí mít každý zákazník pro sebe 15 metrů čtverečních. Prodejci musí nově řídit fronty uvnitř i před obchody a hlídat dodržování dvoumetrových rozestupů mezi lidmi. Pro obchody jde o novou situaci, kterou se snaží řešit ochrankou, omezením počtu košíků a vozíků či počítáním lidí přes aplikaci. Podívejte se, jak to zvládají.
Foto: Billa

Nejasnosti kolem dětí

Právě nejasnostmi kolem malých dětí, kočárků či doprovodu hendikepovaných osob se prodejci od rána zabývají. "Od rána evidujeme dílčí problémy spojené s novým opatřením, například s lidmi, kteří si ráno šli nakoupit svačinu a vozík si nechtěli vzít. Větší problém ale evidujeme s lidmi, kteří jdou na nákup s nezletilými dětmi nebo dítětem v kočárku. Nařízení nespecifikuje, že tyto osoby mají výjimku z opatření. Stejně tak hendikepovaní s doprovodem. Větší počet zákazníků očekáváme v průběhu odpoledne, tedy i fronty na vyčleněné vozíky a košíky," upozorňuje mluvčí Billy Dana Bratánková.

Na realizaci opatření podle ní řetězec neměl ani 48 hodin. "Tudíž bylo nutné přijmout takové, které lze zrealizovat rychle a bude účinné," připomíná Bratánková. Řetězec tedy rovněž omezil počet nákupních vozíků a košíků a dodržování opatření sleduje ve spolupráci s ochrankou. "V případě potíží budeme žádat Policii ČR o součinnost při dohlížení na dodržování opatření, sami žádnou pravomoc nemáme," dodává.

"V průměru budeme moci vpustit do prodejny v jednu chvíli zhruba 60 zákazníků," vypočítává mluvčí.

 

Právě se děje

Další zprávy