Košíky s čísly, ochranka i aplikace. Podívejte se, jak obchody zvládají počítání lidí

Pavla Adamcová Kuni Nguyenová Pavla Adamcová, Kuni Nguyenová
Aktualizováno 18. 11. 2020 15:27
V pandemii začala platit nová omezení při nákupu. Od středy musí mít každý zákazník pro sebe 15 metrů čtverečních. Prodejci musí nově řídit fronty uvnitř i před obchody a hlídat dodržování dvoumetrových rozestupů mezi lidmi. Pro obchody jde o novou situaci, kterou se snaží řešit ochrankou, omezením počtu košíků a vozíků či počítáním lidí přes aplikaci. Podívejte se, jak to zvládají.
Zákaznice si bere očíslovaný nákupní vozík před hypermarketem v Ústí nad Labem.
Zákaznice si bere očíslovaný nákupní vozík před hypermarketem v Ústí nad Labem. | Foto: ČTK/ Ondřej Hájek

Na nákup nejlépe sami a s košíkem

"Situace je pro všechny nová a děláme vše pro to, abychom zajistili bezproblémový provoz našich prodejen. Omezili jsme počet vozíků a košíků a zákazníky prosíme, aby do prodejen vstupovali optimálně jednotlivě a pouze s nákupním košíkem nebo vozíkem," potvrzuje za Kaufland dále Maierl.

 

Právě se děje

Aktualizováno před 24 minutami

Amazon dostal od Evropské unie pokutu 746 milionů eur za slabou ochranu osobních údajů

Americký internetový prodejce Amazon dostal od Evropské unie pokutu 746 milionů eur (19 miliard korun) za předávání osobních údajů v rozporu s pravidly pro jejich ochranu, známými pod zkratkou GDPR. Společnost to uvedla v podrobné zprávě o hospodaření, kterou veřejně obchodované firmy ve Spojených státech musejí povinně předkládat Komisi pro cenné papíry (SEC).

Lucemburský úřad pro ochranu osobních údajů (CNPD) uložil pokutu firmě Amazon Europe Core v rozhodnutí ze dne 16. července. O hrozící pokutě v červnu s odvoláním na zdroje obeznámené se situací informoval americký ekonomický list The Wall Street Journal (WSJ). Ten ale uváděl, že částka bude činit zhruba polovinu, konkrétně přes 425 milionů dolarů (více než devět miliard korun).

"Věříme, že rozhodnutí CNPD je neopodstatněné, a hodláme se v této věci energicky bránit," uvedl Amazon. GDPR vyžaduje, aby firmy uživatele před použitím jejich osobních údajů požádaly o souhlas. Jinak jim hrozí vysoké pokuty. CNPD je v oblasti ochrany soukromí hlavním regulátorem Amazonu v EU, protože podnik má evropské ústředí v Lucembursku.

Zdroj: ČTK
Další zprávy