reklama
 
 

Známe nejvyšší pokuty pro e-shopy. ČOI trestala nekalé praktiky i špatné informace

10. 11. 2017
Nejvyšší sankci letos zatím dostal internetový obchod zdravi-krasa-vitalita.cz. ČOI ale trestala i obchody Kasa, Euronics nebo H&M.
Doporučujeme

Praha - Pravomocné pokuty v celkové výši přes 4,1 miliony korun zatím letos uložila Česká obchodní inspekce tuzemským e-shopům. Vyplývá to z informací, které poskytla na vyžádání on-line deníku Aktuálně.cz.

Nejvyšší sankci - 60 tisíc korun - letos zatím dostal internetový obchod zdravi-krasa-vitalita.cz. "Porušil zásady poctivosti prodeje, když prokazatelně za objednaný výrobek (v počtu šesti kusů) účtoval místo celkové částky 2768 korun nesprávně částku 2955 korun a dále účtoval za neobjednaný výrobek částku 219 korun," říká mluvčí ČOI Jiří Fröhlich. V součtu tak e-shop zvýšil cenu o 406 korun.

Nejvyšší pokuty, které letos nabyly právní moci:

E-shop Výše pokuty Datum nabytí právní moci
www.zdravi-krasa-vitalita.cz 60 000 Kč 28. 9. 2017
www.kasa.cz 50 000 Kč 11. 1. 2017
www2.hm.com 50 000 Kč 12. 8. 2017
www.plaza24.cz 50 000 Kč 28. 6. 2017
www.dualsimandroid.cz 50 000 Kč 26. 8. 2017
www.hobbyeshop.cz 50 000 Kč 5. 4. 2017
www.anglickeobleceni.eu 50 000 Kč 31. 3. 2017
www.wayfar.cz 50 000 Kč 8. 9. 2017
www.lucerny.cz 50 000 Kč 4. 8. 2017
www.mt-nabytek.cz 50 000 Kč 25. 1. 2017
www.euronics.cz 50 000 Kč 15. 9. 2017

Mezi e-shopy s nejvyššími pravomocně uloženými pokutami se letos zařadily mimo jiné Kasa.cz nebo Euronics.cz. V prvním případě prodejce nabízel detektor kouře, který nesplňoval požadavky pro uvedení na trh a nebyl ani opatřen návodem v českém jazyce. Euronics pak na svém webu uváděl u výrobku slevu, aniž by prokázal, z jaké ceny je vypočítána.

Pokutu dostal i e-shop populárního řetězce s oblečením H&M. Podle inspekce si neoprávněně účtoval náklady spojené s vrácením zboží a také na vyžádání nevydal doklad o koupi v českém jazyce.

Za letošní leden až září uskutečnila inspekce celkem 795 kontrol. Z toho v samotném třetím čtvrtletí 203 kontrol, přičemž porušení právních předpisů našla u 84 procent z nich. Tento podíl se podle ředitele ČOI Mojmíra Bezecného během posledních dvou let téměř nezměnil.

"Při kontrolách vycházíme z dlouhodobé zkušenosti a cíleně míříme na problematické internetové prodejce. Rovněž reagujeme na podněty spotřebitelů," vysvětluje šéf ČOI, proč je podíl zjištěných nedostatků tak vysoký.

"Obecně lze říci, že se nejčastěji setkáváme s tím, že provozovatelé internetových obchodů opomíjí povinnost informovat spotřebitele o subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterou jim od února 2016 ukládá novela zákona o ochraně spotřebitele," upřesňuje. Další v pořadí jsou nekalé obchodní praktiky nebo špatné informace o možnostech reklamace.

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama