ČOI: Čtyři z devíti hypermarketů Albert účtovaly lidem vyšší ceny, než jaké uváděly na regále

Jana Kohoutová Jana Kohoutová
3. 11. 2017 14:45
Na základě podnětu spotřebitele zkontrolovala Česká obchodní inspekce devět pražských hypermarketů Albert. Ve čtyřech případech zjistila, že uvádí rozdílné ceny na obalu výrobků a na regálech.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Ahold

Praha - Česká obchodní inspekce provedla na začátku října mimořádné kontroly devíti pražských hypermarketů Albert. Stalo se tak na základě podnětu spotřebitele, který upozornil na nesprávné účtování nabízeného a prodávaného zboží v jednom z hypermarketů.

Cenovka v Albertu, která se liší od ceny na účtence.
Cenovka v Albertu, která se liší od ceny na účtence. | Foto: Česká obchodní inspekce

ČOI zjistila, že ve čtyřech prodejnách se lišila deklarovaná a účtovaná cena výrobků. "Některé sýry nabízené v pultovém prodeji měly jiné ceny na etiketě přilepené na obalu produktu, než jaké byly avizované v regálu," říká mluvčí České obchodní inspekce Jiří Fröhlich.

Například u regálu se sýrem byla cena 14,90 koruny za 100 gramů, zatímco ve skutečnosti řetězec účtoval 16,50 koruny.

Mluvčí ČOI ale nechce před pravomocným rozhodnutím uvést, o jaké konkrétní provozovny se jednalo. 

Za zjištěné nedostatky hrozí společnosti Ahold Czech Republic, která je vlastníkem hypermarketů Albert, pokuta. Její výše může teoreticky dosáhnout až maximální hranice pěti milionů korun, v praxi však bývají výrazně nižší.

Podle mluvčího sítě Albert Jiřího Marečka inspekce zatím zástupce řetězce s podrobnostmi neseznámila. "Za nesrovnalosti se zákazníkům velice omlouváme, a jakmile obdržíme od inspekce podrobnosti, budeme se případem zabývat a učiníme nápravná opatření," uvádí Mareček.

Účtenka, kterou Česká obchodní inspekce obdržela od zákazníka.
Účtenka, kterou Česká obchodní inspekce obdržela od zákazníka. | Foto: Česká obchodní inspekce
 

Právě se děje

Další zprávy