McDonald’s v Česku zavede obsluhu u stolu, chystá i rozvoz

ČTK Simona Janíková ČTK, Simona Janíková
31. 1. 2018 12:53
Nová generace restaurací sází na digitalizaci - lidé si mohou objednat u samoobslužného kiosku, rozšíří se také možnost vybrat si složení burgeru.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Jakub Plíhal

Praha - Tržby amerického řetězce rychlého občerstvení McDonald’s loni v Česku vzrostly o 13 procent na 5,18 miliardy korun. Hospodářský výsledek firma neuvedla.

Většina provozoven prošla během roku 2017 rekonstrukcí na takzvanou restauraci nové generace. Do prosince loňského roku bylo takto přestavěno 84 z 96 tuzemských provozoven, což představuje investici 500 milionů korun, uvedla společnost.

Nová generace restaurací McDonald’s sází na digitalizaci - lidé si v některých provozovnách mohou objednat u samoobslužného kiosku. Podíl digitálních kiosků na objednávkách už stoupl až na 15 procent. Zatím ve 13 českých restauracích pak McDonald’s nabízí možnost, aby si zákazníci sami vybrali ingredience, které do burgeru chtějí.

"Letos plánujeme vyzkoušet ve vybraných restauracích donášku ke stolu," uvedl generální ředitel tuzemské pobočky McDonald’s Tomasz Rogacz. Pro Hospodářské noviny a Aktuálně.cz dodal, že obsluha by mohla být ve všech provozovnách k dispozici do dvou let.

Služba bude fungovat tak, že si zákazník objedná a zaplatí jídlo v digitálním kiosku, vezme si číslo a zaměstnanec mu objednávku přinese ke stolu. Firma už novinku testuje v restauraci na Jižní spojce v Praze, v příštích měsících by se mělo zapojit 10 dalších.

Kromě toho by každá restaurace měla mít lidi, kteří se budou starat o zákazníky, pomohou s nošením táců nebo se postarají o rodiny s dětmi.

Dříve než rozšíření burgerů na míru by se Češi mohli dočkat rozvozu, který už nabízí například konkurenční KFC. Tuzemský McDonald’s chce ale počkat, až na trh vstoupí služba pro rozvoz Uber Eats, se kterou už spolupracuje v zahraničí.

"Tato služba pravděpodobně přijde do Česka v tomto roce. Pokud na to dojde, začneme s nimi jednat o tom, za jakých podmínek bychom mohli spolupracovat," říká Rogacz.

Řetězec využívá zhruba 30 procent surovin od lokálních dodavatelů. Společnost hledá partnery, kteří by buď otevřeli další pobočky, nebo převzali stávající franšízy.

Společnost dále uvedla, že chce do sedmi let používat všechny obaly z obnovitelných, recyklovatelných a certifikovaných zdrojů. Chtěla by také recyklovat všechny obaly pro zákazníky. Český McDonald’s loni recykloval 56 procent obalových materiálů.

McDonald’s v Česku podniká od roku 1992, kdy v pražské Vodičkově ulici otevřel první provozovnu. Nyní zaměstnává více než 5000 lidí po celé ČR.

Maso pro prémiové hamburgery pro český McDonald´s pochází z Česka. Než je řetězec rychlého občerstvení nabídne zákazníkům, musí vycestovat do Polska. | Video: Michal Šenk
 

Právě se děje

Další zprávy