New York - Americký řetězec rychlého občerstvení McDonald's testuje v několika zemích dovážku do domu. Spolupracuje na ní s dovážkovou divizí firmy Uber. Pokud se model osvědčí, společnost jej rozšíří.
Firma dovážku do domu již zavedla například v Číně, Jižní Koreji, Singapuru a některých svých restauracích ve Spojených státech. Od června ji testuje v Británii a podle francouzského listu Le Figaro také ve třech pařížských pobočkách. V USA podnik slibuje, že jídlo dodá do deseti minut, za dopravu si zákazník připlatí kolem pěti dolarů (117 korun).
V České republice podle ředitelky komunikace McDonald's Zuzany Svobodové firma zatím o zavedení této služby neuvažuje.
RT if you think our #McDelivery game is strong! https://t.co/U8rpWWrcbV pic.twitter.com/dwIBikQHqw
— McDonald's (@McDonaldsCorp) May 27, 2017
Fastfoodová jednička se dlouho dovozu svých hamburgerů do domu bránila s odkazem na hygienu a nemožnost zajistit čerstvost. Významný byl ale i ekonomický aspekt, investice do donáškové služby se jevila jako příliš vysoká bez záruky návratnosti.
Nyní je ale McDonald's nucen reagovat na sílící trend, kdy možnost objednat si jídlo z restaurace až domů nabízí stále více podniků.