Svíčka "Huvudroll", jež aroma připomíná oblíbené masové koule, vznikla ve Spojených státech v rámci oslavy výročí 10 let věrnostní karty Ikea Family. Švédský gigant ji tak zařadil jako jednu z cen v loterii pro členy tohoto věrnostního programu.
Firma podle svého vyjádření doufá, že tyto svíčky mohou nalákat další zákazníky k přihlášení k věrnostnímu klubu. Netradiční svíčky s vůní masových koulí může podle americké CNN získat celkem 1925 výherců. Akce potrvá do 22. srpna.
Česká pobočka podobnou akci zatím nechystá, dostupné jsou tak zatím výhradně v USA. "Jejich uvedení na český trh Ikea prozatím neplánuje," řekla pro Aktuálně.cz Lucie Bergerová z tiskového oddělení.
Svíčky s netradiční vůní pokrmu přitom nejsou žádnou novinkou. Nedávno je nabízel také fastfoodový řetězec KFC ve Velké Británii, a to konkrétně svíčku s vůní populární omáčky. Na jejich webových stránkách stačilo zaregistrovat své jméno a e-mailovou adresu a doufat ve vylosování. Rozdalo se jich něco přes 200 kusů.
Novozélandská pobočka KFC zase v minulosti rozdávala svíčky s vůní smaženého kuřete. Na sociálních sítích se tehdy o limitovaný počet kusů strhl velký zájem.