Magdalena Chorá
Aktualizováno 13. 9. 2020 12:55
Zatímco nově se na českém trhu letos usídlilo sedm velkých značek, šest jich z tuzemska odešlo. Podle analýzy firmy CBRE je to největší "úprk" za poslední tři roky. Na vině je kromě koronakrize i menší výstavba obchodních center. Mezi nově příchozí patří Gap, Tedi či Assos. Módní řetězce Forever 21 a Camaieu v tuzemsku naopak končí. Obchody si v tržbách musejí vypomáhat stále častěji e-shopy.
Nejvíce nájemců láká Praha
"Některá nákupní centra čeká do konce roku rekonstrukce nebo rozšíření, například OC Háje nebo Futurum Brno. Z kraje příštího roku pak očekáváme otevření obchodní pasáže Bořislavka nebo dokončení OC Spektrum Průhonice," doplňuje vedoucí oddělení průzkumu trhu z BNP Paribas Kamila Breen.
Podle Mariny Křížové otevření nového nákupního komplexu neovlivňuje přímo vstup nových značek na český trh. Velkou roli hraje i region, ve kterém se nové centrum otevírá. Praha totiž tradičně láká více nájemců než ostatní města.
"Nové značky vstupují na český trh i mimo standardní nákupní centra. Z poloviny se jedná o hlavní nákupní třídy. Letos se žádné větší nákupní centrum v Česku nedokončí, proto očekáváme, že tento trend bude přetrvávat i nadále," dodala Breen.