Kaufland vítá Valentýna syrovým srdcem, černý humor rozděluje zákazníky

Iva Špačková Iva Špačková
Aktualizováno 13. 2. 2018 9:00
Svatý Valentýn je podle obchodního řetězce "nejblbějším svátkem" roku.
Foto: Kaufland.cz

Praha - Obchodní řetězec Kaufland rozjel nezvyklou kampaň ke svátku zamilovaných. Reklama namířená proti romantice a "přitroublým americkým svátkům" láká zákazníky na oslavy svatého Valentýna krvavým vepřovým srdcem. Ve videospotu pak dva zamilovaní takové srdce rozkrájí a uvaří. 

Valentýnská reklama na Kaufland: Zamilovaní, nedívejte se dál | Video: Kaufland ČR

"Užijte si nejblbější svátek" - tak láká řetězec na svých stránkách k oslavě Valentýna a vedle personifikovaného obrázku syrového srdce vyzývá návštěvníky, aby si vybrali hlášku, která jim nejvíce k oslavě zamilovaných sedí. V nabídce jsou například slogany "Na Valentýna mám alergii", "Láska spaluje", "Nezapomeň narazit hasičák" či "Láska je jako bonboniéra - nejdříve je sladká a pak se vám z toho zvedne kufr".

Řetězec, který patří spolu s Lidlem do německé maloobchodní skupiny Schwarz, zároveň vyzývá ke sdílení kampaně na sociálních sítích s tagem Rozehřej srdce.

Kontroverzní reklama spustila na Facebooku protichůdné reakce. Podle části návštěvníků je nechutná, podle ostatních naopak bezvadná.

"To je trapné. Chápu, že každý Valentýna nemusí, ale tohle je tedy ubohé," svěřuje se například Lada Schullerová.

"Boží :) Nevím, jestli to vaše cílovka pobere, ale mně se to líbí…" reaguje naopak Adam Jurák. A drsný humor oceňuje i Leona Nagyová. "Černý humor, moje krevní skupina," říká.

Vedle hodnocení kampaně se lidé zamýšlejí i nad tím, zda je etické krvavé srdce zobrazovat. "To zvíře nedobrovolně položilo život, aby si lidstvo nacpalo pupek, tak by to aspoň chtělo kapku důstojnosti. Kdyby to bylo srdce pejska, tak to by byli všichni v šoku. Tohle se vážně nepovedlo," míní uživatelka s nickem Zu Zana.

Foto: www.facebook.com

U jiných lidí však syrové srdce naopak vyprovokovalo chuť k jídlu. "Srdce na smetaně a houskový knedlík bych si hned dala," píše Zdenka Kohutová.

Marketingový expert: Je to divočina

Rozpačitý je z kampaně i marketingový expert Marek Hlavica, šéf Asociace komunikačních agentur. "Fotografie syrového masa tak nějak obecně nepatří k tomu, na co se člověk rád dívá. Po pravdě nevím, co kampaň sleduje. Zda se má zvednout poptávka po vepřovém srdci, nebo posílit image značky. Pokud to druhé, pak je to zajímavý test, kolik procent cílové skupiny obchodníka jsou opravdu tvrďáci," říká.

Možná podle něj šlo o kontroverzi samu a zadání znělo: Udělejte něco šokujícího. "Pak to sedí. Jen úplně nevím, proč vlastně," dodává. 

Tomáši Bučinovi z agentury Provocado se kampaň řetězce zamlouvá. "Je to divočina, o tom není sporu. Tématem kampaně je parodie a vtip. V kontextu dost unylých kampaní zaměřených právě na klasické podání Valentýna nemám pochyby, že bude kampaň Kauflandu vypadat čerstvě a zaujme," říká.

Řetězec sice na první pohled není firma plná marketingových "punkerů", ale česká pobočka podle něj má odvahu občas vystoupit ze zaběhnutých stop. Divoký spot ukázala už na Velikonoce v roce 2015 a o rok později se do parodie pustila i před Vánoci.

Cílíme na mladé

Mluvčí Kauflandu Renata Maierl uvedla, že nová reklama cílí především na mladé zákazníky, kteří vítají vtipné a trochu neobvyklé reklamy. Minulý čtvrtek, když řetězec na Facebook umístil slogan "I love Kaufland" a slovo "love" nahradil syrovým srdcem, vysvětloval, že "letos by rád podpořil i ty, kteří mají Valentýna plné zuby a považují jej za nesmyslný svátek".

Vepřové srdce řetězec standardně v letáku nenabízí. O jeho současné nabízené ceně 66,90 koruny za kilogram tak nelze říci, zda je výhodná.

"Vepřové srdce není standardní slevová položka. Naposledy bylo v akci v roce 2015 a to stálo 59,90 koruny," říká Zuzana Štěpánková z portálu AkčníCeny.cz, který sleduje slevové akce desítek řetězců v Česku.

Připomeňte si velikonoční reklamu Kauflandu z roku 2015:

Reklama na Kaufland: Kontrola z Německa | Video: Kaufland ČR
 

Právě se děje

před 4 hodinami

Morata zařídil Juventusu vítězný obrat proti Laziu

Fotbalisté Juventusu Turín otočili domácí zápas 26. kola italské ligy s Laziem Řím a vyhráli 3:1. Dvěma góly a asistencí obrat zařídil útočník Álvaro Morata. Juventus nastoupil v základní sestavě bez Cristiana Ronalda, přesto se přiblížil na jediný bod druhému AC Milán. "Rossoneri" mohou znovu odskočit v neděli, kdy je čeká duel na hřišti Hellasu Verona, pak bude mít ale Juventus znovu zápas k dobru.

První gól dali Římané, poté co se ve 14. minutě prosadil Joaquín Correa. Ještě do koncem první půle ale Morata posunul míč Adrienu Rabiotovi do pokutového území a francouzský záložník vystřelil pod břevno. Po změně stran už to byl sám Morata, kdo zakončoval útoky Juventusu. Nejprve se v 57. minutě prosadil z rychlého protiútoku a po chvíli potvrdil výhru proměněnou penaltou.

Moratu pak na závěrečných 20 minut vystřídal Ronaldo, hvězdný Portugalec ale sérii tří zápasů, ve kterých pokaždé skóroval a celkem dal čtyři branky, nestihl prodloužit.

Juventus v lize zvítězil dvakrát po sobě poprvé od přelomu ledna a února. Lazio v poslední době ztrácí, tři z posledních čtyř ligových duelů prohrálo a patří mu sedmé místo.

Zdroj: ČTK
před 5 hodinami

Futsalisté v kvalifikaci ME hráli 3:3 s obhájci zlata Portugalci

Čeští futsaloví reprezentanti ve třetím utkání kvalifikace mistrovství Evropy remizovali 3:3 s úřadujícími šampiony z Portugalska. Svěřenci trenéra Tomáše Neumanna udrželi první místo v tabulce osmé skupiny o dva body před dnešním soupeřem, kterého v polské Lodži podruhé vyzvou v úterý.

Češi během úvodní desetiminutovky dvakrát vedli, ale na trefy Michala Seidlera a Matěje Slováčka dokázali bleskově odpovědět Miguel Angelo s Panym Varelou. Ve 28. minutě favorizované Portugalce poslal do vedení Fábio Cecílio, ale brankář Vítor Hugo si chvíli nato vstřelil vlastní gól.

Na evropský šampionát 2022 v Nizozemsku přímo postoupí vítězové osmi skupin a šest nejlepších celků na druhých místech. Dva nejhorší týmy na druhých pozicích čeká baráž.

Zdroj: ČTK
před 6 hodinami

Při sebevražedném útoku na jihu Afghánistánu zemřel prokurátor a jeho bodyguard

Při sebevražedném útoku na jihu Afghánistánu v sobotu přišel o život prokurátor a jeho bodyguard. Dalších osm lidí, včetně dvou civilistů, utrpělo zranění. K atentátu, který se stal ve městě Laškargáh, se zatím nikdo nepřihlásil, obvykle ale stojí za těmito činy islamistické radikální hnutí Tálibán. Za některými útoky bývá odnož teroristické organizace Islámský stát (IS). Informovala o tom agentura AP.

Sajíd Mahmúd Agha byl na cestě do úřadu v jihoafghánském Laškargáhu v provincii Hílmand, když do jeho konvoje vjel vůz plný výbušnin.

Tálibán pokračuje v násilí, ačkoli jeho zástupci jednají v Kataru o míru se zástupci afghánské vlády. Stagnující rozhovory se snaží oživit zvláštní americký vyslanec pro Afghánistán Zalmay Khalilzad, který tento týden jednal s vysokými afghánskými představiteli v Kábulu a pak opět zamířil do Kataru. Khalilza hledá způsoby, jak mírový proces urychlit.

Zdroj: ČTK
Další zprávy