Špatně vyřešená reklamace a polovina lidí se už nevrátí. Češi jsou k e-shopům nároční

Iva Špačková Iva Špačková
18. 9. 2018 11:00
Šedesát procent Čechů nakupuje rádo na internetu. Jejich věrnost konkrétnímu e-shopu ovlivňuje hlavně to, jak dobře se obchodník umí vypořádat s reklamacemi. Pokud v tom zaostává, může přijít o velkou část zákazníků a důmyslně vymýšlené věrnostní programy mu je zpátky nenaženou. Vyplývá to z výzkumu společnosti Ipsos pro konzultační společnost Acomware. Podívejte se, na čem Čechům při nakupování záleží.
Foto: Ipsos, Acomware

Postoj k nakupování on-line

Češi mají k nakupování na internetu příznivý a zároveň stabilní postoj. Nákupy on-line se poslední dva roky líbí téměř šedesáti procentům zákazníků.

Díky rozvoji potravinových obchodů jako je Košík, Rohlík, iTesco či Potraviny domů roste zájem o nakupování věcí k jídlu a do domácnosti. Zatímco v roce 2016 měla chuť nakupovat potraviny on-line necelá třetina Čechů, letos je to přes 40 procent.

Výzkumu se v srpnu zúčastnilo pomocí strukturovaného dotazníku 808 lidí ve věku nad 15 let rozdělených podle pohlaví, věku, vzdělání, místa i velikosti bydliště.

 

Právě se děje

před 44 minutami

Ekonomika EU i eurozóny vzrostla nejrychleji od roku 1995

Ekonomika Evropské unie se ve třetím čtvrtletí částečně zotavila z koronavirového propadu, hrubý domácí produkt (HDP) se ve srovnání s předchozím čtvrtletím zvýšil o 12,1 procenta. V prvním rychlém odhadu to dnes oznámil evropský statistický úřad Eurostat. Podobně v zemích eurozóny ekonomika vzrostla o 12,7 procenta. Je to nejvýraznější vzestup od roku 1995, kdy se tento údaj začal sledovat.

Ve druhém čtvrtletí se ekonomika EU propadla kvůli koronaviru o 11,4 procenta. V eurozóně se HDP snížil o 11,8 procenta.

Zdroj: ČTK
Další zprávy