Benzina oslavila poslední výročí. Fotky provází historií značky, kterou už nespatříte

Klikněte pro vstup do fotogalerie.
Začíná 20. století a automobilismus se i v českých zemích začíná rychle rozvíjet. Zatímco v předchozím století jezdili autem jen velcí boháči a továrníci, v novém století se motorismus začíná prosazovat do každodenního života. (Informace jsou čerpány z knihy Benzina v proměnách času, kterou tato síť vydala v roce 2008.)
V roce 1904 vzniká Český klub motocyklistů v Království českém. Své členy vyzývá k založení "stanic klubu", v nichž bude možné si odpočinout a doplnit palivo po náročné cestě. Benzin se tehdy prodával na kilogramy (pro členy klubu za 40 haléřů) a naléval se do skleněných demižonů.
Málo praktické demižony nahradily následně sudy.
V roce 1906 úřady evidují 73 aut a 228 motocyklů. O rok později vyrážejí do pražských ulic první autodrožky a pošta začíná přepravovat zásilky nákladními auty. Počet motorových vozidel se každým rokem prudce zvyšuje. V roce 1920 vznikají na pražských Vinohradech první garáže, do nichž se vešlo 96 aut.
Foto: Unipetrol RPA
Iva Špačková Ekonomika Iva Špačková, Ekonomika
Aktualizováno 19. 9. 2021 8:49
Síť čerpacích stanic Benzina získala své jméno v roce 1958, kdy od státu získala do správy téměř tisíc pump. Nově vzniklý národní podnik tehdy navázal na činnost společností Benzinol a Bratrů Zikmundových (BZ). I dnes je Benzina lídrem českého trhu. Ikonické logo koníka ovšem její polský majitel brzy změní na svého orla, který představuje dosud málo známou značku Orlen.
 

Právě se děje

Další zprávy