reklama
 
 

MOL už nejsou jen benzinky. Firma otevřela v pražských Arkádách svoji první prodejnu

9. 8. 2018 15:55
Foto prodejny. Foto prodejny. | Foto: MOL
Pobočku s názvem Fresh Corner, kde se hosté mohou občerstvit a dát si kávu, otevřela skupina MOL v OC Arkády na pražském Pankráci.

Praha - Maďarská skupina MOL, která je dvojkou v počtu benzinových pump na tuzemském trhu, otevřela v obchodním centru Arkády na pražské Pankráci první občerstvení pod svoji značkou Fresh Corner mimo čerpací stanici. Dnes to řekl mluvčí MOL v ČR Tomáš Pavlík.

Výši investice mluvčí neuvedl. MOL je podle něj první sítí čerpacích stanic v Česku, která svůj občerstvovací koncept přenesla do obchodního centra. Český trh je zároveň první, kde MOL podobný krok učinil, uvedl.

"Do konce roku plánujeme v Praze otevřít další pobočku Fresh Corner mimo naši běžnou prodejní síť," uvedl Tomáš Lux z MOL Česká republika. Dodal, že firma zavede občerstvení Fresh Corner na všech stanicích MOL do roku 2019 a do roku 2020 na většině původních stanic Pap Oil, které MOL vlastní.

Skupina MOL má v Česku 306 benzinových pump. Do čerpacích stanic skupiny v ČR patří stanice MOL, stanice Pap Oil a jedna stanice značky Slovnaft. Na začátku letošního května firma oznámila, že přemění většinu ze 114 čerpacích stanic značky Pap Oil v Česku na MOL.

Přejmenování by mělo být dokončeno do konce roku 2020. Generální ředitel MOL Česká republika Richard Austen dříve v rozhovoru s ČTK odhadl, že přeměna pump bude firmu stát zhruba půl miliardy korun.

Jedničkou tuzemského trhu čerpacích stanic je Benzina z holdingu Unipetrol, která má 406 stanic. K plánům na možný rozvoj svého občerstvení mimo čerpací stanice se dnes firma blíže nevyjádřila.

"Se 406 obslužnými místy jsme největší kavárnou v České republice a svou vedoucí pozici chceme nadále posilovat. V současnosti máme občerstvení Stop Cafe na 235 stanicích a do konce roku plánujeme mít 270 takto vybavených stanic," řekl pouze mluvčí Benziny Pavel Kaidl.

Analytik finančně-poradenské společnosti Chytrý Honza Karel Kotoun vnímá aktivitu MOL pozitivně, spíše než o strategický tah ale podle něj jde o další marketingový výdaj.

"Tato strategie jde opačným směrem, než například síť Shell, která začala spolupracovat s Costa Coffee právě za účelem přilákání zákazníků do svých čerpacích stanic. MOL jde cestou budování své vlastní značky a doufá, že to zákazníci ocení," uvedl.

Strategie firmy je podle něj založena na rozmachu kaváren všeho druhu. "Nicméně z firemního hlediska se ne vždy vyplácí. Příkladem je kavárna ČSOB Inspirace v centru Prahy na Jungmannově náměstí, která po pár letech fungování skončila," podotkl.

Podle hlavního ekonoma Cyrrus Lukáše Kovandy budou krok MOL pravděpodobně dříve či později následovat další sítě pump v ČR. "Například v Německu je stírání hranic mezi oběma segmenty, tedy mezi segmentem čerpacích stanic a segmentem kaváren nebo maloobchodního prodeje potravin, jasně patrný už dnes," dodal.

autor: ČTK | 9. 8. 2018 15:55

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama