MOL už nejsou jen benzinky. Firma otevřela v pražských Arkádách svoji první prodejnu

ČTK ČTK
9. 8. 2018 15:55
Pobočku s názvem Fresh Corner, kde se hosté mohou občerstvit a dát si kávu, otevřela skupina MOL v OC Arkády na pražském Pankráci.
Foto prodejny.
Foto prodejny. | Foto: MOL

Praha - Maďarská skupina MOL, která je dvojkou v počtu benzinových pump na tuzemském trhu, otevřela v obchodním centru Arkády na pražské Pankráci první občerstvení pod svoji značkou Fresh Corner mimo čerpací stanici. Dnes to řekl mluvčí MOL v ČR Tomáš Pavlík.

Výši investice mluvčí neuvedl. MOL je podle něj první sítí čerpacích stanic v Česku, která svůj občerstvovací koncept přenesla do obchodního centra. Český trh je zároveň první, kde MOL podobný krok učinil, uvedl.

"Do konce roku plánujeme v Praze otevřít další pobočku Fresh Corner mimo naši běžnou prodejní síť," uvedl Tomáš Lux z MOL Česká republika. Dodal, že firma zavede občerstvení Fresh Corner na všech stanicích MOL do roku 2019 a do roku 2020 na většině původních stanic Pap Oil, které MOL vlastní.

Skupina MOL má v Česku 306 benzinových pump. Do čerpacích stanic skupiny v ČR patří stanice MOL, stanice Pap Oil a jedna stanice značky Slovnaft. Na začátku letošního května firma oznámila, že přemění většinu ze 114 čerpacích stanic značky Pap Oil v Česku na MOL.

Přejmenování by mělo být dokončeno do konce roku 2020. Generální ředitel MOL Česká republika Richard Austen dříve v rozhovoru s ČTK odhadl, že přeměna pump bude firmu stát zhruba půl miliardy korun.

Jedničkou tuzemského trhu čerpacích stanic je Benzina z holdingu Unipetrol, která má 406 stanic. K plánům na možný rozvoj svého občerstvení mimo čerpací stanice se dnes firma blíže nevyjádřila.

Foto prodejny.
Foto prodejny. | Foto: MOL

"Se 406 obslužnými místy jsme největší kavárnou v České republice a svou vedoucí pozici chceme nadále posilovat. V současnosti máme občerstvení Stop Cafe na 235 stanicích a do konce roku plánujeme mít 270 takto vybavených stanic," řekl pouze mluvčí Benziny Pavel Kaidl.

Analytik finančně-poradenské společnosti Chytrý Honza Karel Kotoun vnímá aktivitu MOL pozitivně, spíše než o strategický tah ale podle něj jde o další marketingový výdaj.

"Tato strategie jde opačným směrem, než například síť Shell, která začala spolupracovat s Costa Coffee právě za účelem přilákání zákazníků do svých čerpacích stanic. MOL jde cestou budování své vlastní značky a doufá, že to zákazníci ocení," uvedl.

Foto prodejny.
Foto prodejny. | Foto: MOL

Strategie firmy je podle něj založena na rozmachu kaváren všeho druhu. "Nicméně z firemního hlediska se ne vždy vyplácí. Příkladem je kavárna ČSOB Inspirace v centru Prahy na Jungmannově náměstí, která po pár letech fungování skončila," podotkl.

Podle hlavního ekonoma Cyrrus Lukáše Kovandy budou krok MOL pravděpodobně dříve či později následovat další sítě pump v ČR. "Například v Německu je stírání hranic mezi oběma segmenty, tedy mezi segmentem čerpacích stanic a segmentem kaváren nebo maloobchodního prodeje potravin, jasně patrný už dnes," dodal.

 

Právě se děje

před 39 minutami

Třináct obětí při sebevražedném útoku v Kábulu

Nejméně 13 obětí včetně dětí a 30 zraněných si vyžádal sebevražedný atentát u školy v Kábulu. Zranění některých jsou vážná, takže počet obětí může vzrůst. Islamistické hnutí Tálibán odpovědnost za útok odmítlo. "Sebevražedný útočník se snažil dostat do školy, ale její ochranka si ho všimla. Poté se útočník odpálil v blízkosti školy," citovala agentura AFP afghánské ministerstvo vnitra. Dnešní útok se odehrál jen dva dny poté, co při náletu afghánské armády, který zasáhl náboženskou školu v severovýchodní provincii Tachár, zahynulo nejméně 12 lidí, včetně dětí. Nálet byl namířen proti hnutí Tálibán, které krátce předtím ve stejné provincii zabilo téměř čtyři desítky příslušníků afghánských jednotek.

Další zprávy