Například McDonald's v každé své restauraci vyčlenil několik zaměstnanců, kteří se budou výhradně starat o dodržování hygienických pravidel v prostorech pro zákazníky.
"Naši zaměstnanci dezinfikují stoly a židle po každém zákazníkovi, kromě toho také pravidelně dezinfikují samoobslužné kiosky, kliky od dveří či použité tácy," popisuje Vít Grec z oddělení kontroly kvality a hygieny.
Řetězec očekává až 500procentní nárůst spotřeby dezinfekce i ostatních hygienických pomůcek oproti období před vypuknutím epidemie.
Zákazníci řetězce také nebudou moci využít veškerou kapacitu restaurací, dle vládního opatření budou k dispozici pouze stoly s 1,5metrovými odstupy.
"Abychom co možná nejvíce ochránili naše zaměstnance a příchozí zákazníky, rozhodli jsme se k objednávkovým i výdejovým pultům nainstalovat plexiskla. Zároveň budeme zákazníky aktivně žádat, aby mezi sebou dodržovali dostatečné rozestupy během objednávání a nesedali si příliš blízko sebe. Dopomohou nám v tom samolepky umístěné na stolech i na zemi," říká provozní ředitel společnosti McDonald's Jaroslav Sedláček.
Zatím bez snídaně i zmrzliny
Zvýšenou hygienu po otevření svých 105 restaurací v Česku zachová také konkurenční řetězec KFC.
Všichni zaměstnanci budou vybaveni rouškami a rukavicemi. Pro zákazníky bude k dispozici dezinfekce, informační cedule i rovněž samolepky na zemi o povinných rozestupech. "Stále sledujeme požadavky Ministerstva zdravotnictví a jsme připraveni na ně pružně reagovat," doplňuje prezident KFC pro Česko a Rakousko Libor Hubík.
Omezená prozatím zůstane také nabídka - nějakou dobu po otevření nebude možné zakoupit dezerty, zmrzlinu nebo snídaňovou nabídku.
V době, kdy byly restaurace zavřené, zažívaly podle KFC boom rozvozové služby a objednávky s sebou. Podle průzkumu agentury Ipsos pro tento řetězec mezi 550 respondenty si je vyzkoušelo 60 procent zákazníků alespoň jednou. Pravidelně měla tyto služby využívat více než čtvrtina dotazovaných.
"V dubnu jsme zaznamenali historicky nejvyšší počet transakcí za měsíc v rámci služby KFC Rozvoz. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku máme o polovinu více objednávek," dodává Hubík.
Vedle počtu objednávek stoupla také průměrná částka, kterou lidé za dovezené jídlo utratí.