Iva Špačková
25. 10. 2018 6:13
Někteří Češi jsou tak trochu pokrytci. Zatímco v průzkumech prohlašují, jak jim záleží na kvalitním českém zboží, do košíku si pak dají hlavně to, co je zrovna v akci. Zálibu ve výhodných nákupech začínají promítat i do utrácení on-line a dostávají se tím na špici v Evropě. Ukazuje to výzkum Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a agentury Nielsen, na který se můžete v následujících snímcích podívat.
Co Češi hlásají
Lepší materiální zázemí vyvolává zájem o lepší životní styl. Část lidí proto vyhledává zdravé potraviny, zajímá se o složení výrobků, výrobce samotného, o původ nakupovaného zboží či vzhled výrobku.
Například český původ zboží je podle průzkumu důležitý pro tři čtvrtiny Čechů, a to hlavně starších obyvatel. Jen dva obyvatelé ze sta, převážně mladí lidé, otevřeně dávají přednost zahraničnímu zboží a pětina Čechů původ výrobku neřeší.