Češi a nakupování: Hlásají lásku k národnímu zboží, utrácejí však hlavně podle slev

Iva Špačková Iva Špačková
25. 10. 2018 6:13
Někteří Češi jsou tak trochu pokrytci. Zatímco v průzkumech prohlašují, jak jim záleží na kvalitním českém zboží, do košíku si pak dají hlavně to, co je zrovna v akci. Zálibu ve výhodných nákupech začínají promítat i do utrácení on-line a dostávají se tím na špici v Evropě. Ukazuje to výzkum Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a agentury Nielsen, na který se můžete v následujících snímcích podívat.
Foto: SOCR ČR, Nielsen

Příjemné vyhlídky

Čechům roste sebevědomí. Zatímco v minulosti vycházeli z průzkumů jako ti, kterým stále něco vadí a nad vším reptají, trend se nyní začíná obracet. Z obyvatel Česka se díky rostoucí ekonomice, nízké nezaměstnanosti a inflaci stávají lidé, kteří do budoucnosti hledí s lehkostí a nadhledem.

Pozitivní pracovní vyhlídky očekávají téměř tři lidé ze čtyř (71 %), téměř dvě třetiny cítí jistotu ohledně vlastních financí (61 %) a více než polovina Čechů je připravena utrácet (51 %). Data vycházejí z čerstvé studie výzkumné společnosti Nielsen zpracované pro SOCR ČR za 2. čtvrtletí roku 2018.

 

Právě se děje

Další zprávy