Češi a nakupování: Hlásají lásku k národnímu zboží, utrácejí však hlavně podle slev

Iva Špačková Iva Špačková
25. 10. 2018 6:13
Někteří Češi jsou tak trochu pokrytci. Zatímco v průzkumech prohlašují, jak jim záleží na kvalitním českém zboží, do košíku si pak dají hlavně to, co je zrovna v akci. Zálibu ve výhodných nákupech začínají promítat i do utrácení on-line a dostávají se tím na špici v Evropě. Ukazuje to výzkum Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a agentury Nielsen, na který se můžete v následujících snímcích podívat.
Foto: SOCR ČR, Nielsen

Z pesimistů optimisté

Češi se dokázali ze špatných nálad dostat díky příznivému hospodářskému vývoji během tří let. Zatímco v roce 2015 do budoucnosti nehleděli příznivě (úroveň 83 bodů byla vzdálena od neutrálního vnímání 17 bodů), letos patří k jedněm z nejoptimističtějších zemí v Evropě (o osm bodů překonávají neutrální hladinu).

Příjemněji naladění jsou už jen Dánové, naopak většina Evropanů se s průměrem 87 bodů cítí mnohem hůře a například Španělé, Italové, Rusové, ale i Finové se cítí v tomto srovnání bídně.

 

Právě se děje

Další zprávy