Češi a nakupování: Hlásají lásku k národnímu zboží, utrácejí však hlavně podle slev

Iva Špačková Iva Špačková
25. 10. 2018 6:13
Někteří Češi jsou tak trochu pokrytci. Zatímco v průzkumech prohlašují, jak jim záleží na kvalitním českém zboží, do košíku si pak dají hlavně to, co je zrovna v akci. Zálibu ve výhodných nákupech začínají promítat i do utrácení on-line a dostávají se tím na špici v Evropě. Ukazuje to výzkum Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a agentury Nielsen, na který se můžete v následujících snímcích podívat.
Foto: SOCR ČR, Nielsen

Kvalita a póvl

Výzkum také odhalil, výrobky kterých zemí jsou pro Čechy synonymem kvality a které naopak považují za špatné.

Nejkvalitnější jsou pro Čechy bez překvapení české výrobky, věří jim 91 procent respondentů. Německým, rakouským, nizozemským, anglickým a slovenským věří více než 80 procent lidí.

Naopak ruským, polským, rumunským a čínským výrobkům věří málokdo. Ruské zboží považuje za nekvalitní 72 procent Čechů, polské 83 procent, čínské 88 procent a největší předsudky mají lidé vůči rumunskému zboží. Za špatné ho považuje 91 procent lidí.

 

Právě se děje

Další zprávy