Na Alze má být k dispozici zhruba 30 000 položek. Kromě oblečení z kolekce Zoot nabídka obsáhne i značky Vero Moda, Only nebo Jack & Jones.
"Spolupráce je nastavena formou dropshipmentu. Alza v tomto obchodním modelu vystupuje jako prodejce, poskytuje svůj poprodejní servis nebo služby call centra," uvedl místopředseda představenstva Alzy Petra Bena.
Aktuálně je oblečení možné objednávat s doručením na adresu. "Postupně se, podobně jako u dalších kategorií, možnosti rozšíří také na objednání s vyzvednutím na pobočkách nebo výdejnách Zásilkovny," doplňuje ve své zprávě Alza.
Partnerský prodej se už během první vlny pandemie osvědčil a v současné době ho velké e-shopy rozvíjejí dál. Prostřednictvím něj je možné na Alze nakoupit už stotisíce produktů od velkých dodavatelů i těch malých bez vlastního e-shopu. Například na konkurenčním e-shopu Mall.cz prodává přes 1000 obchodníků.
Zoot v červnu spustil on-line tržiště, kde mohou své zboží prodávat další módní a i kosmetické firmy. Rozhodl se tak pomoci vyprodat například skladové zásoby kamenných obchodů. Partnerskou síť výdejen firma začala budovat zhruba před rokem, dosud se rozrostla na přibližně 130 poboček.
Vlastníkem obchodu Zoot je společnost Company New, která je součásti investiční skupiny Natland. Byla největším věřitelem Zootu, který předloni nezvládl financování svého provozu a výrazně se zadlužil.
Soud v březnu za souhlasu věřitelů schválil reorganizační plán e-shopu. Company New v létě oznámila nákup minoritního podílu v módním e-shopu Different. Zakladatel firmy Different Milan Polák se zároveň stal akcionářem Company New a jejím novým výkonným ředitelem, tedy i Zootu.