Pokud chtějí firmy nalákat nové lidi, měly by se podle personalistů také více zaměřit na to, aby nabídly empatické vedení, tedy dobrého šéfa a takzvaný "wellbeing", tedy aby se zaměstnanec cítil v práci celkově spokojený.
"Zjistili jsme, že 70 procent lidí se domnívá, že je jejich práce pro firmu důležitá, a chtějí, aby vedení ocenilo jejich přínos. Rovněž 70 procent potřebuje vidět osobní smysl v každodenní práci," říká Halbrštát.
Pandemie přinesla podle průzkumu ManpowerGroup důraz na duševní zdraví, které bude stále významnější prioritou. Řadu zaměstnanců trápí po pandemii a nyní v souvislosti s válkou na Ukrajině úzkosti.
"Zaměstnavatelé budou muset více dbát na duševní zdraví zaměstnanců. Lze očekávat stále častější požadavky pro zavádění opatření pro prevenci syndromu vyhoření, posilovaní odolnosti a duševní kondice. Třetina zaměstnanců si totiž přeje více dní věnovaných duševnímu zdraví jako prevenci vyhoření," doplňuje Halbrštát.
Mezi oblíbené zdravotní benefity patří dovolená navíc, příspěvky na sport, masáže či na nákup vitaminů, oceňuje se psychologická pomoc.