Už i řada lidí v tuzemsku využívá k rezervaci ubytování o dovolené internetové rezervační portály, jako je Hotels.com, Booking.com nebo Trivago. Zrušení rezervace přitom může pro peněženku klientů znamenat překvapení, a to jak pozitivní, tak negativní. Avšak překvapení funguje i naopak - hodnocení spokojenosti klientů totiž ovlivňuje víc věcí, než se zdá. Tři příběhy objasní, na co si dát pozor.
Tisícovka skoro pryč
Čtenář Aktuálně.cz Adam chtěl v lednu vyrazit do Londýna na čtyři noci s přítelkyní. Přes rezervační server si našel hotel za 340 liber. Server ale zrovna nabízel slevu ve výši 40,80 libry, pokud zákazník zaplatí hned. Adam tedy poslal ještě ten den ze svého účtu částku v korunách odpovídající 299,20 libry.
Jenže po pár dnech se dvojice kvůli problémům v práci rozhodla, že na výlet do Británie nepojede. Adam se smířil s tím, že přijde o 100 procent zaplacené částky, tedy o necelých devět tisíc korun po směně. Zpráva od serveru ho ale dostala. Booking totiž požadoval doplatit i původně poskytnutou slevu ve výši 40,80 libry.
Kromě stoprocentního poplatku za zrušení rezervace měl tak tedy zaplatit ještě paradoxní pokutu navíc.
"To už nám přišlo moc, tak jsme to nakonec v práci vyřešili a do Londýna odjeli," říká Adam.
- Podle odborníků je tak třeba dávat pozor i na slevové akce, které v případě storna mohou mít vysoké finanční následky.