Praha - Česká spořitelna už pro své nejbohatší klienty nebude Českou spořitelnou, ale začne používat název své mateřské společnosti Erste.
Společnost mění značku takzvaného prémiového bankovnictví, určeného lidem, jimž spravuje majetek v hodnotě minimálně milion korun nebo kterým měsíčně na účet přichází alespoň 100 tisíc korun.
Bohatým klientům podle zjištění banky nevyhovovalo spojení s Českou spořitelnou, byť od běžného retailu byla služba odlišena značkou ČS Premier. Tu spořitelna používala od roku 2010, kdy převzala klienty tuzemské sítě banky HSBC, která z českého retailového trhu odešla.
Nejbonitnější klienty začíná největší tuzemská banka nově oslovovat značkou Erste Premier.
Bankovní Lexus
Podle obchodního ředitele Jiřího Zelinky jde o stejný princip, jako když výrobce aut Toyota odlišuje své luxusní vozy značkou Lexus. "Bohatí prostě nechtějí být spojováni s masou," říká.
Spojení názvu mateřské rakouské společnosti s prémiovou službou dává podle zástupců České spořitelny smysl i proto, že v Rakousku se Erste zaměřuje právě na bonitní klientelu.
„Změna názvu služby ČS Premier se klientů technicky nijak nedotkne, nebudou se měnit smlouvy ani žádná dokumentace k účtu, číslo účtu zůstává rovněž stejné," ujišťuje mluvčí spořitelny Helena Matuszná.
Banka má ambiciózní cíle: Ze současných 6,5 tisíce klientů jich chce Erste Premier do konce letošního roku obsluhovat deset tisíc, do konce roku 2014 pak má klientská základna vzrůst na 30 tisíc. V Česku je přitom podle Zelinky zhruba 150 tisíc možných klientů této služby.
Lépe vás rozliší
Přijetí jména rakouské matky však nemá nijak ukazovat další směřování České spořitelny vůči většině ostatních klientů. Její zástupci by byli sami proti sobě, kdyby zavedenou značku nahrazovali, a jsou si toho dobře vědomi.
Čtěte také: České spořitelně se daří, má o pětinu vyšší zisk Která banka je nejvstřícnější? Známe nový žebříček Do Česka jde ruský bankovní gigant. Doménu mu zabrali |
Zdaleka však nejde o poslední letošní změnu, kterou největší tuzemská banka chystá. Plánuje totiž viditelnější rozlišení klientů, takzvanou segmentaci, a jednotlivým skupinám pak bude nabízet různé služby.
Devadesát procent ze současných zhruba pěti milionů klientů zůstane v nejmasovějším segmentu. Z něho by ale banka ráda vydělila zhruba desetinu lidí, kteří pocházejí ze střední třídy a jsou zároveň ve vztahu k financím vzdělanější.
Pro tyto klienty nicméně banka neplánuje žádné nové pobočky, pro uspokojování jejich potřeb chce nalézt místo ve stávající síti. Podrobnosti zatím zástupci České spořitelny říci nechtějí, chtěli by je oznámit zhruba na podzim.